مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

ایده هایی برای جذابیت بیشتر دیوارها

جذاب ساختن دیوارها چیزی است که زیبایی کل خانه را تحت تأثیر قرار می دهد. دیوارهای ساده در رنگ های سفید ، خاکستری یا تکراری بسیار کسل کننده هستند.

اما در این مقاله می توانید 12 ایده برای جذابیت دیوارها مشاهده کنید و با استفاده از این ایده ها خانه خود را فوق العاده زیبا کنید.

چگونه یک دیوار جذاب داشته باشیم؟

دیوارهای خانه در زیبایی دکوراسیون نقش موثری دارند. بیشتر اوقات ، دیوارها به رنگ های خنثی هستند و فقط با تطبیق خانه با رنگ و بافت مبلمان است که دیوارها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

اما همیشه یک راه حل وجود دارد. حال بیایید به سراغ 12 ایده منحصر به فرد برویم که باعث جذابیت بیشتر دیوارهای خانه می شوند:

1.    اوریگامی و کاغذ: جذابیت و همچنین سادگی

2.    اوریگامی و برش کاغذ روشی آسان و ارزان برای زیبایی دیوارهای شماست. کاغذ نه تنها ارزان نیست ، بلکه دارای رنگهای مختلفی است و می تواند به شکل و طرح درآید.

3.    برای اریگامی و کاغذ بهتر است از 3 تا 5 رنگ استفاده کنید و از رنگ هایی استفاده کنید که رنگ اصلی دیوار را تکمیل و مطابقت دهند. از ایده ها در سایت های مختلف استفاده کنید ، از آنها ایده بگیرید و طرح های جذابی ایجاد کنید.

1.    فلز: سخت اما ظریف و چشم نواز

2.    محصولات فلزی و فلزی گزینه های خوبی برای جذابیت بخشیدن به دیوارها هستند. محصولات فلزی می توانند ظاهری مدرن یا کلاسیک برای دیوارها ایجاد کنند.

3.    گالری ها ، مغازه های عتیقه فروشی و جواهرات فروشگاه هایی هستند که می توانید هنرهای فلزی را پیدا و خریداری کنید.

4.    می توانید از یک شی بزرگ فلزی در وسط دیوار استفاده کنید و در اطراف آن فلز کوچکتر قرار دهید. سعی کنید هماهنگی ایجاد کنید و خلاق باشید.

5.    3 بوم پارچه ای: انعطاف پذیر و همه کاره

6.    از بوم پارچه ای استفاده کنید! با استفاده از این روش می توانید پارچه استفاده نشده را به دیوار بچسبانید. از پارچه های زیبا دیگر برای جذابیت بیشتر دیوارها استفاده کنید. مزیت این کار این است که می توان آنها را در هر زمان و هر مکان به راحتی جایگزین کرد. هماهنگی رنگ ها را رعایت کنید.

7.    . چوب دست ساز (DIY)

8.    یک راه استفاده از قطعات چوبی دست ساز است.

9.    ابتدا یک قاب چوبی خالی درست کنید و آن را روی دیوار نصب کنید. این نوع قاب ها را می توانید با چند تخته و میخ ساده بسازید. آن را با لیوان های مخصوص مهمانی پر کنید و گل های مدرن قرار دهید. این حس طبیعت را برمی انگیزد.

10.   شما می توانید با کمک چوب ، پروژه های مختلف دیگری مانند ساختن شجره نامه خود را به پایان برسانید. کودکان آن را دوست دارند.

ارگونومی رنگ در معماری آشپزخانه

رنگها در محیط و فضاهایی که ما را احاطه می کنند واقعیت و ظاهری انکار ناپذیر دارند ، آنها به صورت مواد خالص ، تیره ، روشن و خاکستری وجود دارند و توسط نوری که از سطح اشیا reflected توسط بینش و ذهنیت منعکس می شود ، قابل درک هستند. انسان روی سیستم عصبی و بر روان انسان تأثیر می گذارد. بنابراین ، بخشی از تأثیر رنگها به ظاهر و شخصیت مستقل هر رنگ مربوط می شود که می توان آن را قدرت بیان زبان رنگ نامید.

 قسمت دیگر مربوط به وضعیت روحی و روانی مردم است. هنرمندان ، فلاسفه ، محققان و روانشناسان درباره تأثیر رنگ بر روی انسان بسیار صحبت کرده اند. امروزه ، حتی با توجه به نوع انتخاب و استفاده از رنگهای خاص ، خصوصیات روانشناختی و شخصیت افراد را می توان تا حد زیادی درک کرد.

رنگ ها نشان دهنده خلق و خو ، اندیشه ، تعالی و فرهنگ انسان است. رنگ در فضای داخلی یک ضرورت است ، مرد در هر فرهنگ ، ملیت و تاریخی که زندگی می کند ، ترکیبی از اعمال و خواسته ها به شکل رفتار است.

رفتار رنگ هنگام انجام کارهای مختلف بیشمار است. رنگ در همه جا تحمیل می شود. بنابراین ، رنگ یک عملکرد ثابت یا پویا دارد که می تواند خصوصیات تزئینی یا تخریبی در معماری داشته باشد. ویژگی هایی وجود دارد که باید برای ایجاد جهت گیری جدید نقاشی دیواری استفاده شود.

لال دارای شخصیتی متکی به خود ، م effectiveثر ، قوی ، فعال ، پویا ، پر از روحیه زندگی ، سرکش و هیجان زده است و در عین حال می تواند آزار دهنده ، تحریک پذیر و گیج کننده باشد. استفاده از آن در هر فضای داخلی جلوه خاصی ایجاد می کند. کاربران فضایی که باید در طراحی داخلی مورد توجه قرار گیرند. به دلیل اثر تحریک کننده رنگ قرمز ، برای مکانهایی که فعالیت و فعالیت زیادی دارند مانند آشپزخانه مناسب است. و از آنجا که رنگ قرمز اشتها را افزایش می دهد ، معمولاً در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و کوفته ها گزینه خوبی برای یک اتاق غذاخوری رسمی هستند ، زیرا باعث ایجاد احساس تازه و معاشرت می شوند.

نارنجی رنگی گرم ، شاد و حیات آور است. این رنگ یک رنگ پرانرژی محسوب می شود. نارنجی از بسیاری جهات خوشحال به نظر می رسد ، و مانند اذیت کردن زرد ، مانند قرمز پر از شور و نشاط است. از نارنجی برای اتاق غذاخوری استفاده می شود.

رنگ زرد شخصیت دوگانه ای دارد. از یک طرف جذاب و تحریک کننده و از طرف دیگر جذاب و تحریک کننده و از طرف دیگر ظریف و با دوام است. رنگ زرد در شکل خالص خود نمادی از هوش و خرد است ، اما هرچه نازک و تیره می شود ، نمادی از بی اعتمادی ، اعتماد به نفس و تردید است. زرد رنگی تهاجمی و انعطاف پذیر است که به سرعت از بین می رود.

هیچ رنگی مانند زرد دکوراسیون را روشن نمی کند. رنگ زرد قوی ترین گزینه برای نورپردازی یک اتاق یا یک اتاق رو به شمال است. این رنگ برای آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری و اتاق رو به شمال مناسب است.

رنگ آبی شخصیتی آرام ، قابل تأمل ، منطقی ، خونسرد ، ملایم ، قابل اعتماد و مرموز است و بر سیستم عصبی اثر آرام بخشی دارد. از آنجا که رنگ آبی به عنوان مهار کننده اشتها عمل می کند ، توصیه نمی شود از این رنگ برای صرف غذا استفاده کنید. از رنگ آبی در آشپزخانه های مدرن با وسایل براق و براق استفاده می شود. مواد مدرن و نوظهور در معماری مانند ورق های چند لایه - کامپوزیت آلومینیوم که دارای بافت فلز ، کروم و تیتانیوم است ، بیشترین هماهنگی را با رنگ آبی دارد و استفاده از این مواد به صورت قاب ، لکه و مضامین هماهنگی خاصی ایجاد می کند. رنگ های براق و فلزی متالیک همراه با آبی ، براق و شیشه ای براق و براق راهی عالی برای ارائه ایده های طراحی هستند که حس جدیدی از نوآوری و فناوری را القا می کنند.

رنگ سبز تازگی ، خلوص و سادگی را تداعی می کند. سبز روشن در طیف رنگی ساده هیجان و شادی ایجاد می کند. سبز روشن زیبایی رشد و نوسازی را تداعی می کند. رنگ سبز آهک انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است که فضای گرمی از خود به نمایش می گذارند. طیف بنفش روشن و سبز آبی از موارد بسیار قدرتمندی در طراحی هستند. اگر در کنار هم ایجاد شوند ، فضای مدرن و خاصی ایجاد می شود. یک محیط بسیار شیک و زیبا ظاهر شد.

آموزش طراحی کابینت آشپزخانه ۳D MAX

3dsmax یکی از آشنا ترین نرم افزارها در بازار کار در زمینه طراحی و ایده های معماری است و طراحی آشپزخانه همیشه یکی از محبوب ترین مباحث مربوط به کار با این نرم افزار است.


معماران از نرم افزار 3D Max برای پیش نمایش یا پیش نمایش ساختمانها و دکورها استفاده می کنند که هنوز اجرا نشده اند.

آشپزخانه به تنهایی همیشه قلب خانه نامیده می شود و طراحی مناسب و زیبایی برای آشپزخانه تأثیر بسزایی در زیبایی خانه دارد ، از این رو طراحان داخلی و مشاغل معماری توجه ویژه ای به طراحی آشپزخانه دارند.


با توجه به تغییرات زیادی در تقاضای مشتری و سلیقه نسبت به مواد ، شکل و فرم کلی آشپزخانه ها ، لازم است که طراحان از توانایی و قدرت لازم برای شکل دادن هر ایده و ظاهر برخوردار باشند.


امروزه آشپزخانه های کلاسیک و مدرن یا ترکیبی از هر دو در ابعاد و سبک های مختلف توسط مشتریان و سازندگان در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته طراحی آشپزخانه و کابینت با استفاده از نرم افزار 3DS MAX:


در بسته آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه انواع روش های مدل سازی را در نرم افزار مدلسازی کنید و از قابلیت های منحصر به فرد 3ds max در ایجاد انواع حالت های ممکن برای کل فضای آشپزخانه از جمله کابینت ، دکور ، جزیره استفاده کنید ، ویترین و… شد.


دانشجو در دروره آموزش طراحی کابینت سامان چوب سعی کرده است توانایی ایجاد هر دو سبک عمده کار در آشپزخانه و دانستن مواد مورد استفاده برای فضای آشپزخانه مانند چوب ، MDF ، سنگ ، سرامیک ، شیشه و سایر مواد را بیاموزد.

پس از آن ، نورپردازی در فضای روز و شب و همچنین تنظیمات مناسب با استفاده از آخرین نسخه از پلاگین Vray آموزش داده شده است تا یک تصویر خروجی رقابتی و زیبا در بازار کار ارائه شود. شما می توانید در سایت samanchoob به راحتی با پکیج آموزش طراحی کابینت آشپزخانه آشنا شوید آن را سفارش بدهید و شرکت کنید.

هزینه و طراحی یک کابینت چقدر است؟

هزینه طراحی و ساخت کابینت و کابینت کار تا حد زیادی به انتخاب و نوع کابینت شما بستگی دارد. برای طراحی و ساخت کابینت باید به کیفیت مواد آن توجه کنید. معمولاً هرچه کیفیت مواد بالاتر باشد ، هزینه بالاتری نیز دارد و هزینه آن نیز کمتر است ، که این امر معمولاً منجر به ساخت یک کابینت با کیفیت پایین می شود. معمولاً بیشترین هزینه بازسازی آشپزخانه مربوط به کابینت های کاری آن است. بسیاری از مواد در هزینه ساخت کابینت نقش دارند. اولین مسئله مواد کابینت است ، چه شما از یک کابینت فلزی استفاده می کنید و چه هدف شما ساخت یک کابینت چوبی تأثیر مستقیم در هزینه دارد.

از طرف دیگر ، چوب های استفاده شده در کابینت شما عاملی در هزینه است. استفاده از چوب درجه یک و مرغوب بیش از چوب درجه یک هزینه دارد. همچنین کابینت هایگلاس معمولاً قیمت بالاتری نسبت به کابینت های MDF دارند اما هر دو نوع کابینت از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود. درجه چوب بر کیفیت کابینت ها تأثیر می گذارد. برای ساخت و طراحی کابینت سعی کنید با کیفیت ترین کابینت را انتخاب کنید. گرچه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما کیفیت بهتری خواهد داشت.

آموزش طراحی حداکثر آشپزخانه و کابینت 3D Max از دو جهت مورد توجه ما قرار گرفته است. یکی این که وی به طور خاص عناصر آشپزخانه مانند کابینت ، سینک ظرفشویی ، هود استخراج کننده و ... را آموزش داده و دیگری اینکه در این آموزش مباحث جدیدی مانند آشپزخانه های جزیره ای و کابینت های ممبران را به همراه مثال و پروژه آموزش داده است.


همانطور که می دانید کابینت های ممبران اخیراً مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی و همچنین مشتریان خاص قرار گرفته اند و آنها کابینت هایی هستند که در سطح خارجی طرح های بسیار زیبایی دارند. این مجموعه آموزشی را می توان اولین محصول در زمینه آموزش طراحی کابینت ممبران دانست. در طراحی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن شما با روال کار آشنا می شوید. 

یکی دیگر از ویژگی های آموزش طراحی آشپزخانه  با اتوکد نیز با سامان چوب می توانید انجام بدهید. و کابینت 3D Max تسلط کامل معلم بر موضوعات تدریس شده است که این نیز به دلیل سالها تجربه کاری مرتبط در زمینه طراحی داخلی منزل توسط وی است. این مجموعه در 21 فصل و با چندین مثال کاربردی از صفر تا صد نحوه طراحی و تکمیل یک مدل سه بعدی از آشپزخانه مدرن را به شما آموزش می دهد.

تمام مباحث این آموزش به زبان فارسی است

انواع کابینت آشپزخانه نیز در مقاله ای جدا توضیح داده شده است. 

انواع درب و پنجره های دو جداره.

انواع درب و پنجره های دو جداره.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از نسیم و فضای باز لذت ببرند تا استفاده از کولر در فصول گرم. تنها مشکل در این شرایط ترس از ورود حشرات و ایجاد اختلال در نظم است که با نصب یک شبکه مناسب و با کیفیت به راحتی برطرف می شود. در واقع ، به محض خرید و نصب شبکه ای متناسب با شرایط خود ، سالها از شر آفات در امان خواهید بود. بنابراین اجازه ندهید چیزی از نفس کشیدن در هوای تازه جلوگیری کند! حالا چه بهتر که این شبکه ها زیبا و آسان نصب شوند!

جلو پنجره مشبک کلاسیک برای درب و پنجره

امروزه جوراب شلواری جدیدی وارد بازار می شود که شبیه جوراب شلواری کلاسیک است ، اما یک آهنربا در اطراف خود دارد و بنابراین نصب آن آسان است. خیال شما راحت است! شبکه های مغناطیسی بسیار قوی هستند.

یکی از انواع کلاسیک پرده ، پرده ثابت است که عمدتا برای پنجره ها ، به ویژه پنجره هایی که به طور معمول خیلی باز نمی شوند ، یا برای پنجره های دو جداره کشویی ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، انتخاب می شوند.

یکی از خصوصیات شبکه های مغناطیسی این است که بسیار راحت باز و بسته می شوند. چند آهن ربا ، مانند آنچه در بالا نشان داده شده است ، نصب مشبک در خارج از پنجره دو جداره برای باز کردن پنجره غیر ضروری است ، و با محافظت در برابر آب و هوای نامناسب مانند باران و برف ، عمر مشبک را افزایش می دهد.

یکی از جدیدترین انواع پنجره و درب های دو جداره مش توری است که به آن مش آکاردئون نیز می گویند. این شبکه ها مانند کرکره باز و بسته می شوند و به لطف مقاومت بالایی که دارند ، مدت زیادی دوام خواهند داشت.

جلوپنجره درب ثابت مدل کلاسیک جلوپنجره ریلی است و معمولاً برای درب های پر رفت و آمد استفاده می شود. با قضاوت از روی صندلی کوچک کنار تصویر ، ویژگی این خانواده وجود بچه های کوچک در این خانواده است و یکی از نکات جالب در مورد این نوع مش این است که حتی کودکان بدون کمک بزرگسالان به راحتی می توانند آنها را باز کنند فضای بین آنها حیاط و سالن یا بالکن و سالن خانه به محل کار خود بروید.

تورهای مختلف کشویی گزینه های بسیار خوبی برای دور نگه داشتن حشرات به خصوص در خانه هایی با تراس یا بالکن هستند. به تصویر بالا نگاه کن؛ هم زیبا و هم کاربردی!

مش غیر معمول برای درب و پنجره

توری ها همیشه نباید ساده باشند ، افزودن یک الگوی الماس ساده مانند این عکس ، علاوه بر زیبایی این توری ، حتی باعث می شود در نگاه اول تفاوت آن را با درب ورودی متوجه نشوید.

پله در دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین اشکال ارتباطی بین طبقات و اختلاف سطح در طراحی دکوراسیون داخلی

پله وجود دارد ، پله ها باید در زمان وقایع به راحتی در دسترس و ابزارهای عملی باشند.

پله ها از مواد مختلفی ساخته شده اند و اشکال مختلفی دارند.

پله های سنگی

از پله هایی که سرانجام پله های شما با سنگهایی روی زمین تا ضخامت 5 سانتی متر قرار دارد ، از پله های سنگی رودخانه ای در حیاط ها بسیار استفاده می شود و این آشتی انسان و محل زندگی او با طبیعت و مواد طبیعی است.

پله های آجری

این نوع پله ها معمولاً در خانه های قدیمی که بالاتر از سطح حیاط و بیرون از آن بودند استفاده می شد و فضای تراس بزرگ به عنوان یک پله و یک درب در نظر گرفته می شد. پله هایی که با کاشی های آجری به شکلی زیبا ساخته شده اند و در انتها با نظمی شگفت انگیز به زیبایی بسته می شوند.

پله های بتونی

بتن یکی از قابل انعطاف پذیرترین مواد است اما کیفیت قالب باید مورد بازبینی قرار گرفته و در نهایت تأیید شود. پله های بتنی یکی از چکش خوارترین است. بتن ساخته شده است.

پله های چوبی

زیباترین پله ها در دکوراسیون داخلی پله های چوبی است. راه پله های چوبی گرد ، فضاهای باشکوه و زیبایی را در ذهن هر بیننده ای تداعی می کند. این زیبایی و تجمل هنگامی چشمگیرتر می شود که از مواد چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی ، به ویژه پله ها استفاده شود. که با یک چهارم چرخش ایجاد می شود.

پله ها از نظر شکل ظاهری

پله ها در طراحی دکوراسیون داخلی به دو شکل پله های مدور و پله های مستقیم تقسیم می شوند.

پله های مستقیم: این پله ها در فضاهایی اجرا می شوند که فضای کمتری برای پله ها وجود ندارد. نردبان های یک ، دو ، سه و چهار پله ای از انواع این نردبان ها هستند. در این پله ها ، اندازه تمام کف پله ها به یک شکل ، مستطیل و اندازه است.

پله های دایره ای در مکان هایی ایجاد می شوند که فضای کافی برای پله ها وجود ندارد و با یک چهارم چرخش یا بیشتر ایجاد می شوند.