مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

ناودان کابینت؛ چگونه می توان آبچکان مناسب آشپزخانه را انتخاب کرد؟

ناودان کابینت؛ وقتی نوبت به تهیه آبچکان مناسب آشپزخانه می رسد ، چندین معیار وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید. شکل و طرح ناودان ، مواد ، اندازه و ابعاد ، روش نصب و همچنین محل ناودان ، مهمترین پارامترهایی هستند که باید برای انتخاب یک ناودان مناسب در نظر بگیریم. اگرچه در فروشگاه هایی که تجهیزات آشپزخانه می فروشند طیف گسترده ای از ناودان ها می توانید پیدا کنید ، اما متأسفانه انتخاب ما به دلیل شرایطی که در آشپزخانه داریم ، تا حدودی محدود می شود و همین امر باعث می شود هنگام انتخاب بهترین ناودان ها ، کار ما حساس تر شود. . به عنوان مثال ، یکی از محدودیت های ما در انتخاب آبچکان کمد ، ابعاد و اندازه واحد کمد است ، به طوری که ابعاد لازم برای قرار دادن آبچکان در داخل کمد وجود دارد. با ما همراه باشید تا با انواع ناودان و معیارهای انتخاب صحیح آنها آشنا شوید.

قفسه ظرف

همانطور که می دانیم آبکش یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که قبل از قرار دادن آنها در کمد برای خشک کردن ظروف و بشقاب ها استفاده می شود. به همین دلیل ، محل ناودان در آشپزخانه ها معمولاً در حوالی سینک ظرفشویی است. بیشترین نوع ناودان در آشپزخانه ناودان کابینت است. دسته دیگری از ناودان ها نوع میز آنها است که البته بیشتر روی سینی سینک یا پیشخوان کابینت قرار می گیرد. به طور کلی ، مهمترین طرحهای ناودان آشپزخانه عبارتند از:


ناودان کمد


ناودان های میز


ناودان معلق


ناودان دیواری


تخلیه ریل داخل کابینت

بعد ، ما هر یک از موارد بالا را ارائه خواهیم داد:

ناودان کمد

همانطور که گفته شد ، ناودان کابینت محبوب ترین نوع ناودان آشپزخانه است ، زیرا علاوه بر ایجاد بهترین دسترسی ممکن برای قرار دادن ظروف شسته شده شما ، به اندازه ناودان میز نیز دست و پا گیر نیست!

ناودان کابینت ، همانطور که از نامش پیداست ، درون یک واحد ردیف بالا یا واحد کابینت قرار می گیرد و دقیقاً بالای ظرفشویی نصب می شود. اندازه آبکش کمد و روش نصب به طور مستقیم با مواد و اندازه واحد کمد ارتباط دارد.

این نوع ناودانها به طور کلی در سه اندازه 80 ، 90 و 100 سانتی متری تولید می شوند و این اعداد در درجه اول اندازه واحد کابینت ناودان را نشان می دهند. قبل از خرید ناودان ، باید اندازه کمد را دقیق تعیین کنیم و طول ناودان خود را بر اساس این اندازه انتخاب کنیم. البته طول واقعی ناودان معمولاً 2 تا 3 اینچ کمتر از واحد کابینت است.

پارامتر مهم بعدی مواد کابینت بالای سینک ظرفشویی است. اگر کمد فلزی باشد ، لبه مناسبی برای قرار دادن ناودان در داخل کمد دارد. اما در کابینت های غیرفلزی ، مانند کابینت های برجسته یا چوبی ، براکت های نصب شده پیچ خورده کمی در محلی هستند که میله های تخلیه قرار دارند. به همین دلیل بیشتر اوقات ناودان کابینت فلزی و غیر فلزی متفاوت است و در زمان خرید باید این مشکل را به فروشنده اطلاع دهیم تا بتواند ناودان مناسبی برای ما فراهم کنند.

ناودان های ریلی داخل کابینت

تخلیه های کمد ما ممکن است ظرفیت کافی برای خشک کردن همه ظروف شسته شده را نداشته باشند و یا اینکه اصلاً نتوانیم این نوع کشوها را در آشپزخانه نصب کنیم. در این حالت می توانیم از کانال های ریلی در داخل کابینت استفاده کنیم که نوعی سینی هستند که در چند ردیف داخل یکی از کابینت ها نصب می شوند.

این نوع ناودان ها ، برخلاف ناودان کابینت بالای سینک ، ثابت نیستند ، اما روی ریل های مخصوص نصب می شوند و می توان مانند کشو به راحتی در امتداد آنها به عقب و جلو رفت. مزیت این نوع ناودان ها ظرفیت زیاد ظروف و همچنین حالت مخفی آنها است که در داخل کابینت پنهان است. اما عیب بزرگ آنها دسترسی کمتری نسبت به سایر ناودان ها نیز است.

ناودان و آویز

این ناودان ها را می توان مستقیماً بالای سر سینک ظرفشویی و روی دیوار نصب کرد. طراحی زیبای ناودان ها جلوه خاصی به آشپزخانه می دهد ، خصوصاً فضای بالای ماشین ظرفشویی. ناودان های دیواری و آویز قابلیت دسترسی خوبی دارند و مانع بیش از حد دست و پای کاربر نمی شوند.

در این نوع ناودان ها مهم کیفیت نصب آنهاست که باید با دقت و مطابق با دستورالعمل های سازنده انجام شود. اگر دیواره و ناودان های آویز محکم نباشند و به درستی نصب نشوند ، به دلیل سنگینی ظروف می توانند از بین بروند و برای ما مشکل ایجاد کنند.

اندازه و ظرفیت ناودان را انتخاب کنید

اندازه تخلیه به نوع و محل نصب آن بستگی دارد. اگر تخلیه کابینت را انتخاب کنیم ، باید تخلیه را با توجه به اندازه واحد کابینت تأمین کنیم. برای سینک های آویز ، دیواری و میز ، اندازه سینک ظرفشویی انتخاب ما خواهد بود.

به عنوان مثال ، اندازه گودال تخلیه دیواره ما نباید از اندازه سینک ظرفشویی بزرگتر باشد و آب چکه شده از ظرف ظرفشویی باید از ظرفشویی سرریز کند! یا در مورد زهکشی های رومیزی ، سینی سینک باید فضای کافی برای تعمیر تخلیه فاضلاب را داشته باشد و هنگام کار دست و پای ما را مسدود نکند.

اگر ظرف ما بزرگ باشد ، ناودان دو لایه انتخاب بهتری است زیرا ظرفیت بیشتری دارد. هنگام خرید ناودان ، به ویژه انواع کابینت ، نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم تعداد میله های ناودانی است که ظرفیت و فضای ظرف را تعیین می کند. یک زهکش با طول 100 سانتی متر ممکن است صفحات بیشتری نسبت به نمونه مشابه همان اندازه و میله های کمتر داشته باشد. هرچه ناودان بیشتر باشد ، فضای بیشتری برای ظرف وجود دارد ، اما برخی از تولیدکنندگان ممکن است از میله های کمتری با همان ناودان کمتر برای کاهش هزینه های تولید استفاده کنند ، به این معنی که توانایی قرار دادن ظرف کاهش می یابد.

راهنمای انتخاب و خرید آنلاین مبلمان رنگارنگ منزل برای هر نوع سلیقه

انتخاب وسایل منزل رنگی باعث ایجاد تغییر و احساس نشاط و آرامش در فضای خانه می شود. انواع مختلفی از وسایل خانه رنگی وجود دارد که متناسب با هر سلیقه ای است.

راهنمای انتخاب و خرید آنلاین مبلمان رنگارنگ منزل برای هر نوع سلیقه

انتخاب و خرید وسایل منزل رنگارنگ تأثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی و دگرگونی منزل دارد. قبل از خرید لوازم منزل رنگی بصورت آنلاین و مشاهده نمونه کارها ، بهتر است این مقاله را که راهنمای خرید وسایل منزل رنگی است ، بخوانید. همانطور که می دانید وسایل منزل تأثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارند بنابراین بهتر است در انتخاب آنها بسیار دقت کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد تأثیرات و نحوه انتخاب وسایل خانه رنگی برای راهنمایی شما عزیزان صحبت کنیم.

استفاده از وسایل منزل رنگی و تأثیرات آن.

اکثر افراد از رنگ های تکراری مانند قهوه ای و کرم برای وسایل خانه خود استفاده می کنند زیرا این رنگ ها به راحتی با سایر وسایل مطابقت دارند. در این قسمت قصد داریم در مورد جلوه های مبلمان رنگی منزل برای کسانی که به دنبال یک دکوراسیون خاص و زیبا برای خانه خود هستند صحبت کنیم. استفاده از مبلمان رنگی منزل علاوه بر زیبایی خاص و جلوه بی نظیر آن ، در روحیه افراد خانه تأثیر مثبت دارد. در واقع وسایل رنگارنگ منزل احساس کسالت و کسالت را از فضای خانه بیرون می کشند. در اینجا انواع مختلفی از وسایل خانه رنگارنگ آورده شده است:

مبلمان منزل زرد - افراد کمی از رنگ زرد برای مبلمان منزل استفاده می کنند. مبلمان زرد با کوسن های رنگارنگ زیبایی فوق العاده ای به خانه شما می بخشد. مبلمان زرد فضای دلپذیر و صمیمی ایجاد می کند. یکی از ویژگی های مثبت زرد ثابت بودن آن با همه رنگ ها است.

وسایل خانه قرمز - یکی از بهترین رنگ ها برای وسایل خانه قرمز است. اگر می خواهید فضایی شاد و پر از احساس و انرژی داشته باشید ، رنگ قرمز بهترین گزینه برای شماست. برای مبلمان بیشتر قرمز ، می توانید از یک طرح رنگی خنثی مانند خاکستری و سفید استفاده کنید.

وسایل منزل فیروزه ای: استفاده از فیروزه با کوسن های نارنجی می تواند فضای گرم و آرامش بخشی ایجاد کند. تنظیم رنگ پرده و فرش با مبلمان فیروزه ای می تواند محیطی زیبا و جذاب ایجاد کند.

وسایل منزل بنفش - اگر می خواهید دکوراسیونی لوکس و زیبا داشته باشید؛ مبلمان بنفش بهترین گزینه برای شماست. بنفش از شکوه و زیبایی بی نظیری برخوردار است. استفاده از کوسن های خاکستری شکوه و زیبایی مبلمان بنفش را دو چندان می کند. برای جذابیت بیشتر می توانید از تزئینات قرمز یا نارنجی استفاده کنید.

مبلمان منزل آبی: رنگ آبی انتخابی جسورانه برای وسایل منزل است. ترکیب این رنگ با سفید ، نیل و کرم زیبایی خاصی به فضای خانه شما می بخشد. هنگام استفاده از رنگ آبی برای وسایل خانه خود سعی کنید رنگ پرده ها و فرش های شما متناسب باشد ، محیطی جذاب و رویایی ایجاد می کند.

مبلمان منزل رنگی

مبلمان منزل هنگام چیدمان مبلمان بیشترین اهمیت را دارد. دلیل این توجه و اهمیت در محل آن نهفته است ، مبلمان در مرکز اتاق نشیمن قرار دارد که باعث جذابیت بیشتر آن می شود. نکته دیگری که جلب توجه می کند بزرگ بودن مبلمان است.

بنابراین مبلمان بیش از سایر لوازم خانگی جذابیت و زیبایی بیشتری به دکوراسیون منزل می بخشد. بنابراین باید هنگام انتخاب مبلمان منزل خود بسیار محتاط باشید. بسیاری از آنها انتخاب مبلمان مناسب برای کار دشوار است ، اگر اولویت ها را تعیین کنید ، انتخاب آن دشوار نخواهد بود.

نحوه انتخاب مبلمان منزل رنگی

قبل از انتخاب و خرید مبلمان رنگی برای خانه خود ، بهتر است یک پایان عالی و شیک داشته باشید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پرده ها ، فرش ها ، کف و دیوارهای خانه مطابقت داشته باشد.

برای جلوه بیشتر مبلمان از کوسن هایی با رنگ متضاد استفاده کنید.

در یک محیط پر جنب و جوش ، از رنگ های روشن و شاد برای باز کردن فضا استفاده کنید

در تاریکی برای روشنایی محیط از رنگ های روشن استفاده کنید.

6 روش برای طراحی یک اتاق ناهار خوری جذاب و دنج!

اگر فردی اجتماعی هستید ، احتمالاً عاشق سرگرمی و مهمانی در خانه خود خواهید بود و آشپزخانه و اتاق غذاخوری باید محل شادی ، گفتگو و خاطرات مشترک باشد. روزهای شام خسته کننده و رسمی با استفاده های گاه به گاه و آشپزخانه های بسته که میزبان را از میهمانانش جدا می کرد ، گذشته است. امروز دیگر از بین رفته و فضای اتاق ناهار خوری مکانی تعاملی و ضروری برای هر خانه ای است.

روش های زیادی برای طراحی اتاق ناهارخوری وجود دارد ، صرف نظر از اینکه سبک طراحی دکوراسیون منزل شما چگونه باشد ، حتی اگر کلاسیک یا کاملاً مدرن باشید ، باز هم می توانید اتاق غذاخوری خود را به عنوان مرکز خانه خود قرار دهید.

1- رنگها را فراموش نکنید!

به احتمال زیاد ، همه ما اتاق های غذاخوری قدیمی خسته کننده ای را دیده ایم که با رنگ های کسل کننده و کسل کننده رنگ آمیزی شده اند. اما چرا کمی بیشتر رنگ و سرگرم کننده به اتاق غذاخوری و آشپزخانه خود اضافه نمی کنید؟ اگر اتاق ناهار خوری بازتری دارید ، می توانید تم ها و رنگ های آشپزخانه را به دیوارها گسترش دهید ، یا حتی فقط به سراغ رنگ های ساده پاستلی یا گروه هایی از رنگ های خنثی بروید. اگر واقعاً به دنبال کار متنوع تر هستید ، می توانید از دیواری با نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری استفاده کنید.

2- با فضاهای ذخیره سازی خلاقیت به خرج دهید!

 اتاق های ناهارخوری اغلب از کنسول های ذخیره سازی یا کابینت هایی استفاده می کنند که فضای بصری و فیزیکی داخل اتاق را اشغال می کنند ، از کنسول های عتیقه گرفته تا قفسه های بزرگ و کابینت های قدیمی ، همه به هر سبکی ، روش های عالی برای ایجاد خلاقیت و هنگام قرار دادن از نظر بصری جذاب خواهند بود ظروف غذاخوری عملکرد بهتری برای این منطقه ایجاد می کنند.

3- نورپردازی به عنوان کانون اصلی!

نورپردازی مناسب را انتخاب کنید تا اتاق ناهار خوری کانون اصلی فضای شما باشد. تعداد افرادی را که به طور منظم از فضا استفاده می کنند در نظر بگیرید و مطمئن شوید میز کار شما با شکل و اندازه اتاق متناسب است و همه را به خوبی پوشانده است. اگر می خواهید میز خود را متناسب با لیست مهمانان خود تغییر اندازه دهید ، حتماً نور را در نظر بگیرید ، یک نگهدارنده شمع تزئینی اضافه کنید و با این قطعه منحصر به فرد و درخشان ، عشق جاویدان را به فضای داخلی خود تزریق کنید.

4- صندلی راحتی انتخاب کنید!

انتخاب صندلی و مبلمان برای فضای غذاخوری خود اولویت بزرگی برای احساس راحتی مهمانان است.

داشتن اتاق برای جابجایی صندلی ها و سهولت در رفت و آمد برای افراد ، به همان اندازه داشتن صندلی های راحت مهم است. زیرا تنها در این صورت است که می توانید اطمینان حاصل کنید که میهمانان وقتی غذای خوشمزه ای که تهیه کرده اید را بخورند ، احساس آرامش می کنند.

5. فضای خود را باز کنید!

خواه به دنبال سبکی مدرن یا کلاسیک و یا حتی سبک جدیدی باشید ، باید بدانید که گسترش یک فضا باعث جذابیت بیشتر آن می شود. مفهوم گشودگی می تواند برای افراد معنای مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ، شما می توانید آشپزخانه و اتاق ناهار خوری را با هم ترکیب کنید ، یا می توانید با انتخاب مبلمان و وسایلی که متناسب با فضا هستند فضای باز تری ایجاد کنید و حتی برداشتن درهای سنگین در صورت صاف بودن در فضا جذابیت بیشتری دارد. حتی می توانید برای ایجاد خطای دید فضای باز ، یک دیوار آینه کاری به اتاق غذاخوری خود اضافه کنید.

6. درخشش!

فضای روشن و مطبوع معمولاً یکی از بهترین ابزارهای طراحی است که رستوران شما را به فضایی مناسب و جذاب تبدیل می کند. افراد می خواهند وقت خود را در مکانهایی بگذرانند که احساس خوشبختی و شادی می کنند علاوه بر این ، نور بیشتر باعث بزرگتر شدن اتاق می شود. در صورت عدم وجود پنجره های بزرگ ، می توان از پرده های نازک و تجهیزات نورپردازی برای اطمینان از روشنایی کامل فضا استفاده کرد. به این ترتیب اتاق حتی در هنگام شام نیز روشن و راحت خواهد بود.

مهم نیست که چه کسی را دعوت می کنید و یا چه غذاهایی را برای به اشتراک گذاشتن ، اتاق غذاخوری شما باید محلی برای ارتباط مردم ، ملاقات و احساس خانه بودن باشد. برای حل آن می توانید از تکنیک های طراحی مناسب استفاده کنید.

قانون 2/3 درطراحی دکور چیست؟

وقتی نوبت به انتخاب اجزای تزئین داخلی از مبلمان ، فرش یا حتی لوازم جانبی مبلمان می رسد ، چند قانون ساده وجود دارد که می توانید برای ایجاد تعادل بصری استفاده کنید. رعایت قوانین دکوراسیون نه تنها محدود کننده بلکه راهنمای اساسی است ، خصوصاً برای افرادی که مردم نیستند. آنها حرفه ای محسوب می شوند تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنند و به عنوان طراحان و دکوراتورهای موفق فضا را سازماندهی می کنند و از قوانین فضا پیروی می کنند.
قانون شماره 1. اندازه و نسبت را در نظر بگیرید
برای ایجاد تعادل کامل ، اطمینان حاصل کنید که صفحه پانل دیوار حداقل دو سوم از مبل فاصله دارد. همچنین دو سوم مبلمان فرش دکوراسیون محسوب می شود. در واقع قانون دو سوم یک قانون مهم و راهنمای اصولی برای ترکیب مبلمان و لوازم جانبی و تمام اجزای دکوراسیون با هم است ، زیرا اگر نقاشی ها یا فرش ها از مقیاس مبلمان کوچکتر باشند ، گم می شوند. و به نظر می رسد نامتعادل است ، بنابراین پیروی از این قانون را فراموش نکنید ، و اگر مثلاً تابلوی دیواری شما کوچکتر است ، سعی کنید در دو یا چند مورد گروه بزرگتری حداقل 2: 3 ایجاد کنید. این روش بسیار مهم است زیرا بر خلاف این نیز صدق می کند و اگر هر یک از اجزا بیش از حد بزرگ انتخاب شوند یا بزرگتر از طول مبل باشند ، با عدم تعادل بینایی بر ابعاد و نقش مبلمان غلبه می کنند.
قانون شماره 2. محل سکونت
هنگامی که اندازه و تناسبات مناسب را در دکوراسیون انتخاب کردید ، باید قانون دوم را در مورد نحوه قرارگیری اشیا رعایت کنید. به عنوان یک قانون کلی ، موقعیت مناسب قرار دادن تخته ها روی مبل 8 "تا 10" اینچ ، یعنی 20 تا 25 سانتی متر بالای قسمت پشتی مبلمان است ، اما به یاد داشته باشید که صحنه و ترکیب مبل هماهنگ. و نقاشی ها در کنار یکدیگر هستند ، نه اینکه فقط یک نقاشی جداگانه را به دیوار آویزان کنند. برای تعادل بیشتر ، می توانید طرح رنگی را که در نقاشی های روی مبلمان و لوازم جانبی به کار رفته است به دکور اضافه کنید. فراموش نکنید که یک نکته بسیار مهم هنگام چیدمان و تزئین هر فضا ایجاد تعادل و هماهنگی بین اجزا است. در نظر گرفتن!

کاغذ دیواری و پارکت خارجی یا ایرانی؟

هم دیوارپوش ها و هم کفپوش هایی که امروزه برای زیبایی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند اما در این بین برخی از دیوارپوش ها و کف پوش ها بسیار زیباتر و جذاب ترند. کاغذ دیواری و پارکت از جمله پرکاربردترین پوشش های دیواری و کف هستند که سالها پیش به صنعت ساخت و ساز معرفی شدند. هم کاغذ دیواری ها و هم کفهای پارکت که این روزها وارد بازار کشورمان شده اند در دو نوع پارکت و کاغذ دیواری ایرانی و خارجی دسته بندی می شوند ، بنابراین همیشه در بین مردم و خریداران مطرح شده است که نوع خارجی خرید یا ایرانی برای توضیح مطالب این زمینه بهتر است که با ما به مطالعه ادامه دهید.
کاغذ دیواری و پارکت در فضای باز بسیار محبوب هستند.
به طور کلی ، مردم کشور ما همیشه عادت به خرید محصولات مارک دار دارند ، بنابراین اگر این محصولات خارجی باشند ، محبوبیت دو چندانی پیدا می کنند. کاغذ دیواری و پارکت و همچنین کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی در صورت خارجی و مارک بودن مورد پسند خریداران قرار خواهد گرفت. امروزه انواع پارکت و کاغذ دیواری های وارداتی و خارجی وجود دارد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مشتریان و خریداران روبرو شده و از نظر کیفیت و خصوصیات بسیار محبوب شده اند. البته ناگفته نماند که کاغذ دیواری و پارکت خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، اما اگر پارکت و کاغذ دیواری های ایرانی با همان کیفیت پیدا شوند ، مشتری همچنان تمایل به خرید نوع خارجی آنها دارد.
اگر پول کافی دارید ، کاغذ دیواری و ماشین های خارجی بخرید.
درست است که کاغذ دیواری برای کف خارجی و پارکت از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است ، اما باید در نظر داشت که این کاغذ دیواری و همچنین کفپوش پارکت از قیمت بالاتری برخوردار است و برای خرید آنها باید بودجه کافی و لازم را داشته باشید. بودن. اگر قصد خرید کاغذ دیواری و پارکت خارجی را دارید ، باید به قیمت آنها نیز توجه کنید و بودجه کافی را اختصاص دهید. پارکت و کاغذ دیواری های ساخته شده در آلمان ، ترکیه و ایتالیا وجود دارد که بسیار جذاب ، زیبا و با کیفیت هستند اما اگر بودجه لازم برای خرید آنها را داشته باشید می توانید آنها را خریداری کنید.
کاغذ دیواری و کفپوش پارکت ایرانی و کاهش هزینه
در میان کاغذ دیواری و کف پارکت کاغذ دیواری سه بعدی ، پوستر دیواری سه بعدی نوع ایرانی وجود دارد که می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در واقع این دسته کاغذ دیواری و پارکت در گروه دیوارپوش ها قرار می گیرد و کفپوش ها بسیار مقرون به صرفه هستند. برای اینکه بتوانید از مزایا و ویژگی های کاغذ دیواری و پارکت لذت ببرید و همچنین هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، بهتر است به نوع ایرانی بروید. البته در حال حاضر در کشور ما شرکت هایی وجود دارند که پارکت و کاغذ دیواری بسیار زیبا و با کیفیت تولید می کنند که این امر باعث می شود نه تنها با انتخاب این مارک ها ، بلکه پارکت و کاغذ دیواری مناسب با سفارش و کیفیت خرید نیز هزینه ها کاهش یابد.