مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

ناودان کابینت؛ چگونه می توان آبچکان مناسب آشپزخانه را انتخاب کرد؟

ناودان کابینت؛ وقتی نوبت به تهیه آبچکان مناسب آشپزخانه می رسد ، چندین معیار وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید. شکل و طرح ناودان ، مواد ، اندازه و ابعاد ، روش نصب و همچنین محل ناودان ، مهمترین پارامترهایی هستند که باید برای انتخاب یک ناودان مناسب در نظر بگیریم. اگرچه در فروشگاه هایی که تجهیزات آشپزخانه می فروشند طیف گسترده ای از ناودان ها می توانید پیدا کنید ، اما متأسفانه انتخاب ما به دلیل شرایطی که در آشپزخانه داریم ، تا حدودی محدود می شود و همین امر باعث می شود هنگام انتخاب بهترین ناودان ها ، کار ما حساس تر شود. . به عنوان مثال ، یکی از محدودیت های ما در انتخاب آبچکان کمد ، ابعاد و اندازه واحد کمد است ، به طوری که ابعاد لازم برای قرار دادن آبچکان در داخل کمد وجود دارد. با ما همراه باشید تا با انواع ناودان و معیارهای انتخاب صحیح آنها آشنا شوید.

قفسه ظرف

همانطور که می دانیم آبکش یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که قبل از قرار دادن آنها در کمد برای خشک کردن ظروف و بشقاب ها استفاده می شود. به همین دلیل ، محل ناودان در آشپزخانه ها معمولاً در حوالی سینک ظرفشویی است. بیشترین نوع ناودان در آشپزخانه ناودان کابینت است. دسته دیگری از ناودان ها نوع میز آنها است که البته بیشتر روی سینی سینک یا پیشخوان کابینت قرار می گیرد. به طور کلی ، مهمترین طرحهای ناودان آشپزخانه عبارتند از:


ناودان کمد


ناودان های میز


ناودان معلق


ناودان دیواری


تخلیه ریل داخل کابینت

بعد ، ما هر یک از موارد بالا را ارائه خواهیم داد:

ناودان کمد

همانطور که گفته شد ، ناودان کابینت محبوب ترین نوع ناودان آشپزخانه است ، زیرا علاوه بر ایجاد بهترین دسترسی ممکن برای قرار دادن ظروف شسته شده شما ، به اندازه ناودان میز نیز دست و پا گیر نیست!

ناودان کابینت ، همانطور که از نامش پیداست ، درون یک واحد ردیف بالا یا واحد کابینت قرار می گیرد و دقیقاً بالای ظرفشویی نصب می شود. اندازه آبکش کمد و روش نصب به طور مستقیم با مواد و اندازه واحد کمد ارتباط دارد.

این نوع ناودانها به طور کلی در سه اندازه 80 ، 90 و 100 سانتی متری تولید می شوند و این اعداد در درجه اول اندازه واحد کابینت ناودان را نشان می دهند. قبل از خرید ناودان ، باید اندازه کمد را دقیق تعیین کنیم و طول ناودان خود را بر اساس این اندازه انتخاب کنیم. البته طول واقعی ناودان معمولاً 2 تا 3 اینچ کمتر از واحد کابینت است.

پارامتر مهم بعدی مواد کابینت بالای سینک ظرفشویی است. اگر کمد فلزی باشد ، لبه مناسبی برای قرار دادن ناودان در داخل کمد دارد. اما در کابینت های غیرفلزی ، مانند کابینت های برجسته یا چوبی ، براکت های نصب شده پیچ خورده کمی در محلی هستند که میله های تخلیه قرار دارند. به همین دلیل بیشتر اوقات ناودان کابینت فلزی و غیر فلزی متفاوت است و در زمان خرید باید این مشکل را به فروشنده اطلاع دهیم تا بتواند ناودان مناسبی برای ما فراهم کنند.

ناودان های ریلی داخل کابینت

تخلیه های کمد ما ممکن است ظرفیت کافی برای خشک کردن همه ظروف شسته شده را نداشته باشند و یا اینکه اصلاً نتوانیم این نوع کشوها را در آشپزخانه نصب کنیم. در این حالت می توانیم از کانال های ریلی در داخل کابینت استفاده کنیم که نوعی سینی هستند که در چند ردیف داخل یکی از کابینت ها نصب می شوند.

این نوع ناودان ها ، برخلاف ناودان کابینت بالای سینک ، ثابت نیستند ، اما روی ریل های مخصوص نصب می شوند و می توان مانند کشو به راحتی در امتداد آنها به عقب و جلو رفت. مزیت این نوع ناودان ها ظرفیت زیاد ظروف و همچنین حالت مخفی آنها است که در داخل کابینت پنهان است. اما عیب بزرگ آنها دسترسی کمتری نسبت به سایر ناودان ها نیز است.

ناودان و آویز

این ناودان ها را می توان مستقیماً بالای سر سینک ظرفشویی و روی دیوار نصب کرد. طراحی زیبای ناودان ها جلوه خاصی به آشپزخانه می دهد ، خصوصاً فضای بالای ماشین ظرفشویی. ناودان های دیواری و آویز قابلیت دسترسی خوبی دارند و مانع بیش از حد دست و پای کاربر نمی شوند.

در این نوع ناودان ها مهم کیفیت نصب آنهاست که باید با دقت و مطابق با دستورالعمل های سازنده انجام شود. اگر دیواره و ناودان های آویز محکم نباشند و به درستی نصب نشوند ، به دلیل سنگینی ظروف می توانند از بین بروند و برای ما مشکل ایجاد کنند.

اندازه و ظرفیت ناودان را انتخاب کنید

اندازه تخلیه به نوع و محل نصب آن بستگی دارد. اگر تخلیه کابینت را انتخاب کنیم ، باید تخلیه را با توجه به اندازه واحد کابینت تأمین کنیم. برای سینک های آویز ، دیواری و میز ، اندازه سینک ظرفشویی انتخاب ما خواهد بود.

به عنوان مثال ، اندازه گودال تخلیه دیواره ما نباید از اندازه سینک ظرفشویی بزرگتر باشد و آب چکه شده از ظرف ظرفشویی باید از ظرفشویی سرریز کند! یا در مورد زهکشی های رومیزی ، سینی سینک باید فضای کافی برای تعمیر تخلیه فاضلاب را داشته باشد و هنگام کار دست و پای ما را مسدود نکند.

اگر ظرف ما بزرگ باشد ، ناودان دو لایه انتخاب بهتری است زیرا ظرفیت بیشتری دارد. هنگام خرید ناودان ، به ویژه انواع کابینت ، نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم تعداد میله های ناودانی است که ظرفیت و فضای ظرف را تعیین می کند. یک زهکش با طول 100 سانتی متر ممکن است صفحات بیشتری نسبت به نمونه مشابه همان اندازه و میله های کمتر داشته باشد. هرچه ناودان بیشتر باشد ، فضای بیشتری برای ظرف وجود دارد ، اما برخی از تولیدکنندگان ممکن است از میله های کمتری با همان ناودان کمتر برای کاهش هزینه های تولید استفاده کنند ، به این معنی که توانایی قرار دادن ظرف کاهش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد