مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

ارگونومی رنگ در معماری آشپزخانه

رنگها در محیط و فضاهایی که ما را احاطه می کنند واقعیت و ظاهری انکار ناپذیر دارند ، آنها به صورت مواد خالص ، تیره ، روشن و خاکستری وجود دارند و توسط نوری که از سطح اشیا reflected توسط بینش و ذهنیت منعکس می شود ، قابل درک هستند. انسان روی سیستم عصبی و بر روان انسان تأثیر می گذارد. بنابراین ، بخشی از تأثیر رنگها به ظاهر و شخصیت مستقل هر رنگ مربوط می شود که می توان آن را قدرت بیان زبان رنگ نامید.

 قسمت دیگر مربوط به وضعیت روحی و روانی مردم است. هنرمندان ، فلاسفه ، محققان و روانشناسان درباره تأثیر رنگ بر روی انسان بسیار صحبت کرده اند. امروزه ، حتی با توجه به نوع انتخاب و استفاده از رنگهای خاص ، خصوصیات روانشناختی و شخصیت افراد را می توان تا حد زیادی درک کرد.

رنگ ها نشان دهنده خلق و خو ، اندیشه ، تعالی و فرهنگ انسان است. رنگ در فضای داخلی یک ضرورت است ، مرد در هر فرهنگ ، ملیت و تاریخی که زندگی می کند ، ترکیبی از اعمال و خواسته ها به شکل رفتار است.

رفتار رنگ هنگام انجام کارهای مختلف بیشمار است. رنگ در همه جا تحمیل می شود. بنابراین ، رنگ یک عملکرد ثابت یا پویا دارد که می تواند خصوصیات تزئینی یا تخریبی در معماری داشته باشد. ویژگی هایی وجود دارد که باید برای ایجاد جهت گیری جدید نقاشی دیواری استفاده شود.

لال دارای شخصیتی متکی به خود ، م effectiveثر ، قوی ، فعال ، پویا ، پر از روحیه زندگی ، سرکش و هیجان زده است و در عین حال می تواند آزار دهنده ، تحریک پذیر و گیج کننده باشد. استفاده از آن در هر فضای داخلی جلوه خاصی ایجاد می کند. کاربران فضایی که باید در طراحی داخلی مورد توجه قرار گیرند. به دلیل اثر تحریک کننده رنگ قرمز ، برای مکانهایی که فعالیت و فعالیت زیادی دارند مانند آشپزخانه مناسب است. و از آنجا که رنگ قرمز اشتها را افزایش می دهد ، معمولاً در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و کوفته ها گزینه خوبی برای یک اتاق غذاخوری رسمی هستند ، زیرا باعث ایجاد احساس تازه و معاشرت می شوند.

نارنجی رنگی گرم ، شاد و حیات آور است. این رنگ یک رنگ پرانرژی محسوب می شود. نارنجی از بسیاری جهات خوشحال به نظر می رسد ، و مانند اذیت کردن زرد ، مانند قرمز پر از شور و نشاط است. از نارنجی برای اتاق غذاخوری استفاده می شود.

رنگ زرد شخصیت دوگانه ای دارد. از یک طرف جذاب و تحریک کننده و از طرف دیگر جذاب و تحریک کننده و از طرف دیگر ظریف و با دوام است. رنگ زرد در شکل خالص خود نمادی از هوش و خرد است ، اما هرچه نازک و تیره می شود ، نمادی از بی اعتمادی ، اعتماد به نفس و تردید است. زرد رنگی تهاجمی و انعطاف پذیر است که به سرعت از بین می رود.

هیچ رنگی مانند زرد دکوراسیون را روشن نمی کند. رنگ زرد قوی ترین گزینه برای نورپردازی یک اتاق یا یک اتاق رو به شمال است. این رنگ برای آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری و اتاق رو به شمال مناسب است.

رنگ آبی شخصیتی آرام ، قابل تأمل ، منطقی ، خونسرد ، ملایم ، قابل اعتماد و مرموز است و بر سیستم عصبی اثر آرام بخشی دارد. از آنجا که رنگ آبی به عنوان مهار کننده اشتها عمل می کند ، توصیه نمی شود از این رنگ برای صرف غذا استفاده کنید. از رنگ آبی در آشپزخانه های مدرن با وسایل براق و براق استفاده می شود. مواد مدرن و نوظهور در معماری مانند ورق های چند لایه - کامپوزیت آلومینیوم که دارای بافت فلز ، کروم و تیتانیوم است ، بیشترین هماهنگی را با رنگ آبی دارد و استفاده از این مواد به صورت قاب ، لکه و مضامین هماهنگی خاصی ایجاد می کند. رنگ های براق و فلزی متالیک همراه با آبی ، براق و شیشه ای براق و براق راهی عالی برای ارائه ایده های طراحی هستند که حس جدیدی از نوآوری و فناوری را القا می کنند.

رنگ سبز تازگی ، خلوص و سادگی را تداعی می کند. سبز روشن در طیف رنگی ساده هیجان و شادی ایجاد می کند. سبز روشن زیبایی رشد و نوسازی را تداعی می کند. رنگ سبز آهک انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است که فضای گرمی از خود به نمایش می گذارند. طیف بنفش روشن و سبز آبی از موارد بسیار قدرتمندی در طراحی هستند. اگر در کنار هم ایجاد شوند ، فضای مدرن و خاصی ایجاد می شود. یک محیط بسیار شیک و زیبا ظاهر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد