مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

پارادایم چیست و انواع آن

تغییر پارادایم چگونه به موفقیت شما کمک کرده است؟

به گفته دکتر پل جنکینز، دو پارادایم وجود دارد: پارادایم سرزنش و پارادایم عاملیت.

پارادایم سرزنش برای افرادی کار می کند که همیشه از عبارت "تقصیر من نیست، تقصیر آنهاست" استفاده می کنند. دکتر جنکینز افزود که این الگویی از مردم است که دولت، اقتصاد، جامعه یا نهادها را مقصر می دانند.

پارادایم عامل یا سازنده مختص کسانی است که مسئولیت شرایط زندگی خود را بر عهده می گیرند و به مشکلاتشان پاسخ می دهند. به جای سرزنش دیگران یا خود، به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند.

اکنون که این دو پارادایم را فهمیدیم، بیایید در مورد اینکه چگونه تغییر پارادایم می تواند به شما در موفقیت در زندگی کمک کند، بحث کنیم. زمانی که بتوانید پارادایم خود را از سرزنش به علت تغییر دهید. چیزها را متفاوت خواهید دید.

  زیرا شما فقط بر منفی ها غلبه می کنید و مشکل را به پلی برای موفقیت تبدیل می کنید.

جمله بالا مبنای اصلی ایده های دکتر جنکینز و باب پراکتور است. ما برای تمرکز روی مشکلات پیش روی خود سیم کشی شده ایم. این در مدارس با پاسخگویی به امتحانات آموزش داده می شود و اگر در امتحان مردود شوید، مردود می شوید.اگر آنچه را که داریم درست نکنیم، با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد. مشکل این است که شما اکنون به جای اینکه به دنبال راه حلی برای یک مشکل خاص باشید، روی خود مشکل تمرکز می کنید.

وقتی جوان هستید ایده های خود را برنامه ریزی کنید

ندانسته، تربیت ما، والدین و حتی شرایط کنونی ما به ما دید محدودی نسبت به چیزها داده است، از اینکه زندگی چگونه باید کار کند، زندگی چگونه باید توسعه یابد. ما نمی‌توانیم والدین خود و دیگران را سرزنش کنیم، زیرا اینگونه به آنها آموزش داده می‌شود، این سیستمی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

حالا بیایید به تفکر حل مسئله برگردیم

اگر سعی کنید به جای تمرکز روی مشکل از زاویه دیگری به آن نگاه کنید، راه حل را پیدا خواهید کرد. آیا این بلافاصله مشکل شما را حل می کند؟ بلافاصله نه، اما مشکل شما را حل می کند. زیرا ترجیح می دهید برای مشکلات راه حل پیدا کنید.

شما سعی می کنید با کاوش و آزمایش چیزهای جدید که ممکن است پاسخ سوالات شما باشد، پاسخی پیدا کنید.

اگر نگران تغییر پارادایم های اطرافیانتان هستید.

اطرافیان افرادی که در حال گذر از یک تغییر پارادایم هستند در ابتدا آن را درک نمی کنند.زیرا آن فرد در حال تغییر تفکر، رفتار و درک خود از مشکلات جدید است. این بدان معناست که اطرافیان او نمی توانند آنچه را که آن شخص می بیند ببینند مگر اینکه الگوهای فکری خود را نیز تغییر دهند.

در جزئیات، می‌توانیم پارادایم‌ها را به‌عنوان عدسی‌هایی در نظر بگیریم که شخص از آن‌ها استفاده می‌کند. در تصویر زیر می بینید که شخص A شروع به تغییر پارادایم خود می کند در حالی که از طرف دیگر شخص B هنوز در حال انجام است و پارادایم معمول خود را می بیند.


پارادایم  چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد