مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

چگونه برنامه ریزی موفق داشته باشیم؟

هدف برنامه ریزی روزانه

وقتی با پروژه‌های ناتمام زیادی روبرو می‌شوید، استرس شما افزایش می‌یابد و اعتماد به نفس شما به شدت کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که می گویند آموزش برنامه ریزی روزانه و داشتن یک دفتر برنامه ریزی روزانه و هدف گذاری  برای همه لازم است. هدف از برنامه ریزی:

می توانید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

در مسیر درست قرار بگیرید و بهره وری شما افزایش می یابد.

استرس و اضطراب کمتری را تجربه کنید و در نتیجه از سلامت جسمی و روانی بهتری برخوردار شوید.

زمان بیشتری برای فکر کردن و چیزهای خلاقانه داشته باشید.

از انجام کارهای بیهوده بپرهیزید.

نکاتی برای برنامه ریزی روزانه

زمان مهمترین نیروی انسانی است. زیرا زمان از دست رفته را نمی توان دوباره به دست آورد. اگر نتوانید با برنامه ریزی مناسب از زمان خود به نحو مطلوب استفاده کنید، در انجام کار با مشکل مواجه خواهید شد.

  برای داشتن یک برنامه خوب باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

هنگام برنامه ریزی، مطمئن شوید که برنامه روزانه شما چیزی است که می توانید به آن پایبند باشید. داشتن یک برنامه روزانه که نتوانید از آن پیروی کنید، فایده ای ندارد.بنابراین، چیزهای زیادی را در برنامه خود قرار ندهید یا از ترک کارهایی که نمی توانید آن روز از عهده آنها برآیید خودداری کنید.

مزیت برنامه ریزی روزانه این است که شما از نتایجی که می خواهید در طول روز به دست آورید آگاه هستید. در طول روز زمانی را به مرور کارهایی که انجام داده اید اختصاص دهید. با این کار می توانید مطمئن باشید که به اهداف روز خود رسیده اید. آگاهی از این مشکل باعث ایجاد اعتماد به نفس و افزایش انگیزه برای روز بعد می شود.

هر روز را در ساعت معینی برنامه ریزی کنید تا تبدیل به عادت شود. عادات خوب این قدرت را دارند که شما را در مسیر درست نگه دارند.

برنامه روزانه خود را یادداشت کنید و در جایی قرار دهید که به راحتی آن را ببینید. وقتی برنامه های خود را می نویسید، لازم نیست برای به خاطر سپردن آنها به مغز خود فشار بیاورید.

روز خود را چگونه برنامه ریزی می کنید؟

وقتی یک برنامه روزانه داشته باشید، اهداف خود را تعیین کنید و پیشرفت خود را مرور کنید، دقیقاً می دانید که در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار دارید. برای داشتن یک برنامه روزانه خوب، باید مراحل زیر را طی کنید:

از قبل فکر کن

انسان ها اراده محدودی دارند.وقتی سعی می کنید برای روز خود در صبح برنامه ریزی کنید، اراده شما کاهش می یابد. در عوض بهتر است از شب قبل فکر کنید و برای روز بعد برنامه ریزی کنید.

وقتی از قبل می دانید که فردا چه خواهید کرد، وقتی از خواب بیدار می شوید از نظر ذهنی آماده هستید. اگر استراتژی روزانه شما مشخص باشد، از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کنید.

یک برنامه روزانه داشته باشید

همه افراد موفق برنامه ریزی دقیق و منظمی دارند که هر روز آن را دنبال می کنند. به این برنامه های مفصل که به طور مستمر انجام می شود روتین می گویند.

یک برنامه روزانه روحیه شما را بهبود می بخشد و ذهنیت شما را مثبت تر و سازنده تر می کند. وقتی یک روتین به عادت تبدیل می شود، می توانید کارهای روزانه خود را با حداقل انرژی انجام دهید.

صبح زود از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

قبل از اینکه به تلفن همراه یا شبکه های اجتماعی خود برسید، یک تکه کاغذ بردارید و نتایج یک روز موفق را یادداشت کنید. سپس اقدامات لازم برای دستیابی به آن نتایج را یادداشت کنید و اقداماتی را که می توانید در یک روز انجام دهید انتخاب کنید.با دوری از شبکه های اجتماعی می توانید با آرامش برای روز خود برنامه ریزی کنید و روی کار تمرکز کنید. این را بخشی از برنامه صبحگاهی خود قرار دهید تا بتوانید قبل از شروع روز به وضوح فکر کنید.

مطابق با قانون 52/17 باشید

در حین کار، چیزهای کوچک به راحتی می توانند حواس شما را پرت کنند. وقتی حواس‌تان پرت می‌شود، زمان زیادی طول می‌کشد تا دوباره تمرکز کنید و به سر کار بازگردید. رعایت قانون 52/17 راه حل ساده ای است که می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

طبق این قانون باید 52 دقیقه کار کنید و سپس 17 دقیقه استراحت کنید. مطالعات نشان می دهد که استراحت بین کارها باعث افزایش بهره وری می شود. زیرا باعث می شود منتظر زمان تعطیلات خود باشید و بنابراین کارها را با تمرکز بیشتری انجام دهید. وقتی استراحت می کنید، انرژی بیشتری برای ادامه کار دارید.

از تکنیک Chunking استفاده کنید

شناسایی اهدافتان یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای برنامه ریزی انجام دهید. اما اگر اهداف شما خیلی بزرگ هستند، دستیابی به آنها می تواند دشوار و پیچیده به نظر برسد.متأسفانه در آن زمان است که بسیاری از مردم تسلیم می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد