مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

محاسبه هزینه دکور داروخانه اصولی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داروخانه

 در طراحی دکوراسیون داروخانه باید به رنگ و نحوه رفتینگ و چیدمان محصولات توجه کرد. معمولا برای مصارف بهداشتی و خدمات داروخانه ای استفاده از رنگ های روشن مانند سفید در طراحی فضا بسیار مفید است. این رنگ می تواند بهداشت و تمیزی را به نحو بهتری نشان دهد. از طرفی به راحتی می توانید با ترکیب رنگ سفید و رنگ های دیگر در زیباسازی محیط موفق شوید. چیدمان قفسه های محصولات در طراحی دکوراسیون داروخانه برای دسترسی آسان به محصولات و رعایت وقت مشتری حائز اهمیت است.


با هماهنگی مناسب کارکنان داروخانه برای یافتن داروها مشکلی نخواهند داشت و از بروز خطا نیز جلوگیری می شود. یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داروخانه، جداسازی قسمت آرایشی و بهداشتی از قسمت دارویی است. با این کار علاوه بر نظم و ظاهر مناسب، مخاطبان و مشتریان به راحتی می توانند اطلاعات لازم را در زمینه خدمات مورد نظر به دست آورند. هنگام طراحی داروخانه نباید از کفپوش مناسب و با کیفیت غافل شد، چرا که این مکان روزانه در معرض دید افراد زیادی قرار می گیرد. پیشخوان داروخانه یکی از قطعات مهم در طراحی است. زیرا فقط متخصصان و پرسنل داروخانه باید به آن دسترسی داشته باشند و بنابراین باید از دسترس مشتریان دور بماند. نورپردازی داروخانه و هدایت تابش گرما به داخل نیز نیاز به توجه زیادی دارد. داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی نباید مستقیماً در معرض نور و گرما قرار گیرند.


طراحی دکور داروخانه


نمونه ای از طراحی داروخانه در تهران

طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه متعلق به دکتر داروساز می باشد این داروخانه در منطقه پیریز تهران واقع شده است. این داروخانه در سال 1332 تاسیس شد.با توجه به طرح ویژه شهرداری و تعریض تقاطع، ملک جدیدی در مجاورت این ساختمان برای ایجاد داروخانه جدید به مالک واگذار شد. مشتری کاملاً قصد داشت به ملک جدید نقل مکان کند و داروخانه قدیمی را در محل جدید راه اندازی کند. بزرگترین چالش او رسیدگی به اندازه کوچک ملک جدید نسبت به قبلی و تطبیق نیازهایش در آن بود.


از آنجایی که حداکثر فضای ساخته شده در هر طبقه 60 درصد بود، نیاز به پاسخگویی به نیاز کارفرما که ایجاد محدودیت و نمایاندن سازه بود، ضروری بود و در نتیجه فضای خالی برای برقراری ارتباط بصری بین ساختمان طراحی شد. بخش های مختلف داروخانه چیدمان فضاها و این فضای خالی در طبقه همکف به گونه ای بود که مرکز توجه هم قسمت آرایشی و هم قسمت دارویی بود، این دو قسمت از دو متریال متفاوت یکی چوب و دیگری سفید است. ام دی اف با کل محیط مخلوط و یکپارچه. فضای خالی بین این دو قسمت باعث ایجاد شکافی در سقف طبقه همکف شده که از دیواره های کف شروع شده و به سر پروژه منتهی می شود.


طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه


ویژگی های طراحی دکور داروخانه

1- معماری داخلی ساده و آرام در میانه ترافیک تقاطع شلوغ.

2- ارتباط شفاف با روسازی.

3- پوسته قوی در نقش پوسته پنهان داخل.

4- ایجاد ارتفاع و مقیاس های مختلف برای متفاوت بودن در نتیجه پروژه به دور از تصور و انتظار مشتری خاتمه یافت.

5- ساخت ورودی عمودی و فضای خالی طبق ضوابط شهرداری که محیطی متفاوت ایجاد کرد.

6- دیدگاه های مختلف در طبقه همکف.

7- ایجاد فضای مجزا برای فرآورده های دارویی و آرایشی در داخل ساختمان.

8- عبور معمولی بین داخل و خارج فروشگاه (فضای خالی کوچک بین 2 قسمت اصلی).

اگر به دنبال ایده های طراحی اتاق درمان هستید، مقاله طراحی دکوراسیون اداری را مطالعه کنید.طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه


در طراحی داروخانه به این نکات توجه کنید:

اهمیت طراحی داروخانه مناسب برای کسب و کار شما را نمی توان نادیده گرفت. طراحی داروخانه شما یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی شماست. چه در حال برنامه ریزی برای بازسازی کامل، یک بازسازی جزئی یا یک طراحی جدید داروخانه باشید. در اینجا دو دلیل مهم وجود دارد که چرا مواجهه با داروخانه شما مهم است.


جلوی داروخانه اولین چیزی است که مشتریان شما می بینند، بنابراین درست کردن آن بسیار مهم است، نه تنها باید آنقدر جذاب باشد که توجه عابران را به خود جلب کند، بلکه برای رانندگان رهگذر نیز جذاب باشد.

در مورد محاسبه هزینه دکوراسیون  داروخانه وارد لینک شوید.

داروخانه ها در همه زمان ها مورد نیاز همه هستند، بنابراین مقرون به صرفه بودن مهمترین نکته است. همچنین سعی کنید ارتباط مشتریان با محیط را به حداقل برسانید. درب های اتوماتیک و ملاحظات برای افراد کم بینا می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و مراجعات را افزایش دهد. کار را برای مشتریان آسان تر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد