مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

انواع محتوا در اینستاگرام چیست؟

استراتژی تولید محتوای اینستاگرام به چه معناست؟

استراتژی برای شرکت ها در واقع همان نقشه راه و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف است. تعیین استراتژی به شرکت کمک می کند تا به هدف مورد نظر دست یابد و حتی زمان و منابع کمتری را در راه رسیدن به هدف صرف کند.


سفارش استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام نیز شامل برنامه ریزی دقیق برای جذب مخاطب به سمت هدف مورد نظر است.


مراحل توسعه استراتژی محتوا در اینستاگرام

حال که با معنای استراتژی و تدوین استراتژی تولید محتوای اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است مراحل راه اندازی استراتژی تولید محتوای اینستاگرام عالی را توضیح دهید.


هدف خود را مشخص کنید

ابتدا باید هدف خود را از حضور در اینستاگرام مشخص کنید. آیا فقط به دنبال برندسازی هستید؟ یا می خواهید محصولات خود را از طریق اینستاگرام بفروشید؟ اینها اهداف بلند مدت سایت شما خواهند بود و شما به استراتژی کلی خود در مورد آنها نیاز دارید.


اما می توانید کمپین هایی را برای جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش در نظر بگیرید. این نوع اهداف بلندمدت هستند، اما برای این اهداف نیز باید استراتژی تولید محتوا تدوین کنید.


بنابراین، اولین و مهمترین قدم این است که هدف خود را از حضور در اینستاگرام و اجرای کمپین های مختلف مشخص کنید.


تعیین اهداف در استراتژی اینستاگرام

مخاطب خود را بشناسید

شناخت مخاطب بسیار مهم و البته سخت است! شما باید مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید. ببینید افراد چگونه هستند، نیازها و مشکلاتشان چیست، به چه نوع محتوایی علاقه دارند و... سپس با توجه به دانش کسب شده، محتوای مناسب تولید کنید و حتی لحن محتوای خود را مشخص کنید.


 اگر مخاطبان خود را به خوبی بشناسید، حتی ممکن است به این نتیجه برسید که اینستاگرام مکان مناسبی برای فعالیت برند شما نیست.چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما مناسب است؟

می توانید انواع محتوای تصویری، ویدئویی و اینفوگرافیک را در اینستاگرام قرار دهید. اما امکان انتشار تنها محتوای متنی یا صوتی وجود ندارد. یعنی برای انتشار محتوای متنی باید از محتوای تصویری هم استفاده کرد. مگر اینکه بخواهید متن خود را در داستان قرار دهید.


با این حال، شما در انتخاب نوع محتوا آزاد هستید. محتوای بصری نیز بازخورد بیشتری نسبت به محتوای متنی دریافت می کند. اما با توجه به کسب و کارتان، باید ببینید از چه نوع محتوایی بیشتر استفاده کنید.


به عنوان مثال، مخاطبان پست های تصویری یا ویدیویی را دوست دارند، اسلایدها بهتر هستند یا IGTV، اگر قصد دارید محتوای زیادی در طول روز پست کنید، باید استوری ها را انتخاب کنید. بنابراین، توجه داشته باشید که بهترین نوع محتوای اینستاگرام برای شما چیست و تعادل مناسبی بین انواع محتوا ایجاد کنید.


انواع محتوا در اینستاگرام

موضوعات مناسب را انتخاب کنید

موضوعاتی که برای پست انتخاب می کنید باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. این موضوعات می توانند گسترده باشند، اما باید به نوعی با کسب و کار شما مرتبط باشند و برای کاربر مفید باشند.


تاریخچه، مصاحبه، فرآیند کار، بررسی محصول، مقایسه، پرسش و پاسخ، محتوای آموزشی و حتی مطالب طنز... مرتبط با کسب و کار شما از بهترین موضوعات هستند.



یک تقویم محتوا ایجاد کنید

اکنون که هدف شما مشخص است، مخاطبان خود را می شناسید، می دانید که چه مقدار از محتوا استفاده کنید و در مورد چه موضوعاتی پست کنید، زمان آن فرا رسیده است که یک تقویم محتوا تهیه کنید.


یک تقویم محتوا به شما کمک می کند از قبل بدانید چه محتوایی باید در هر تاریخ منتشر شود. در این مورد، شما سعی می کنید قبل از آن تاریخ محتوای باکیفیت تولید کنید.قطعا برنامه ریزی در تولید محتوا مانند هر کسب و کار دیگری باعث عملکرد عالی می شود.


تقویم محتوا در استراتژی محتوا برای اینستاگرام

در زمان مناسب پست کنید

ممکن است تعجب کنید که زمان مناسب چه زمانی است؟ وقتی در مورد شخصیت های مخاطبان خود تحقیق می کنید، باید پاسخ این سوال را بیابید. زیرا زمان مناسب برای هر شغل می تواند متفاوت باشد. با این حال، آزمون و خطا و بررسی داده های اینستاگرام به شما کمک می کند پس از مدتی بهترین زمان برای ارسال محتوا را پیدا کنید تا مخاطبان بیشتری بتوانند پست شما را ببینند.


شما می توانید هر زمان که یک پست جدید منتشر می کنید یک داستان ایجاد کنید، زیرا احتمال دیده شدن داستان ها بیشتر از پست ها است. به این ترتیب، افرادی که به محتوای شما علاقه مند هستند، پست های شما را از دست نخواهند داد.


از تمام امکاناتی که اینستاگرام ارائه می دهد استفاده کنید

اینستاگرام مزایای زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده است. سعی کنید از تمام این مزایا استفاده کنید.


به عنوان مثال، یک بیوگرافی جذاب برای سایت خود بنویسید.

از هشتگ های مرتبط برای پست های خود استفاده کنید.

از پخش زنده یا IGTV برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود استفاده کنید.

فعالیت Instagram Insights خود را برای بهبود نقاط ضعف خود بررسی کنید

و…

برای داشتن محتوای زیبا از نرم افزارهای ویرایش استفاده کنید

اگر بودجه کافی دارید، بهترین کار برای محتوای بصری زیبا و با کیفیت در یک موضوع خاص، استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای است. اما اگر کسب و کار کوچکی هستید و بودجه کافی ندارید، می توانید از نرم افزار ویرایش عکس و فیلم برای اینستاگرام استفاده کنید. بسیاری از این نرم افزارها رایگان هستند و برخی از آنها دارای قطعات رایگان هستند.


با کمک برنامه هایی مانند Canva، Photoshop و غیره می توانید ظاهر پست های خود را بهبود ببخشید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.البته باید زمان کافی برای یافتن بهترین طرح برای کسب و کار خود اختصاص دهید یا حداقل از یک متخصص مشاوره بگیرید.


نرم افزار ویرایش عکس

تعامل خود را با مخاطبان خود افزایش دهید

با مخاطبان خود درگیر شوید. اگر برای شما نظر گذاشتند، به آنها پاسخ دهید. حتی سعی کنید کمپین هایی را اجرا کنید تا مخاطبانتان محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا مطالبی درباره شما ارسال کنند. البته اگر محتوای ارزشمند و باکیفیتی تولید کنید این امر به خودی خود اتفاق می افتد، اما لازم است هر از چند گاهی برای تعامل بیشتر با مخاطب کمپین هایی راه اندازی کنید.


توسعه حرفه ای اینستاگرام


نتیجه

داشتن استراتژی تولید محتوای اینستاگرام برای هر کسب و کاری یا هر شخصی که می خواهد از اینستاگرام درآمد کسب کند ضروری است. این ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد. اما حالا یک قلم و کاغذ بردارید. ایده های خود را بنویسید و استراتژی خود را تدوین کنید.


از طریق آزمون و خطا، به مرور زمان به یک استراتژی خوب دست خواهید یافت. هیچ کس از ابتدا موفق نبوده و بارها شکست خورده است. اما اگر می‌خواهید زودتر در مسیر موفقیت قرار بگیرید، می‌توانید از یک متخصص رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید یا خودتان متخصص شوید.


سوالات متداول

محبوب ترین مطالب در اینستاگرام کدامند؟

محتوای آموزشی، محتوای انگیزشی، محتوای روانشناختی و محتوای سرگرم کننده و طنز از جذاب ترین انواع محتوا در اینستاگرام هستند.


آیا داشتن استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام ضروری است؟

نه! اما برای موفقیت در اینستاگرام، برندسازی، افزایش فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام، تدوین استراتژی تولید محتوا ضروری است.


انواع محتوا در اینستاگرام چیست؟

محتوا در اینستاگرام بر اساس محتوای بصری است.محتوای متنی باید همراه با عکس یا فیلم منتشر شود. اینفوگرافیک، IGTV، استوری، لایو، گیف و پادکست به همراه محتوای بصری نیز در اینستاگرام قابل ارسال است.


محتوای خوب برای اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای خوب باید ارزش ایجاد کند. برای مخاطب مفید و جذاب باشد. لحن محتوا باید با توجه به مخاطب انتخاب شود. از نظر بصری سایز عکس و فیلم باید متناسب با سایز اینستاگرام باشد، کیفیت صدا و تصویر بالا باشد و برای ایجاد محتوای بصری از رنگ ها و طرح های جذاب و خلاقانه استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد