مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ترجمه ای از عبارت سیستم مدیریت محتوا یا Cms است. Cms یک سیستم نرم افزاری است که به شما امکان می دهد محتوای خود را به صورت بصری منتشر کرده و مدیریت کنید.


این سیستم به شما کمک می کند تا به راحتی وب سایت خود را بسازید و به روز کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سایت، از جمله متن، تصاویر، ویدیوها و انواع دیگر فایل‌ها را بدون نیاز به طراحی مجدد، ویرایش و مدیریت آن درج کنید. اکثر پلاگین ها و سیستم های مدیریت برنامه به شما امکان می دهند چندین ویژگی را به وب سایت خود اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مفاهیم سیستم مدیریت محتوا، به مقالات زیر مراجعه کنید:

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا

بسیاری از مردم بر این باورند که سیستم های مدیریت محتوا فقط برای وبلاگ نویسی هستند و هیچ کاربرد دیگری ندارند. شاید عده ای به cms اعتقاد داشته باشند، اما حتی به کمک پیاده سازی آسان فروشگاه های اینترنتی، cms های قدرتمند در دنیای وب با یکدیگر رقابت می کنند.



دارای cms عالی

پنج ویژگی اصلی که از یک سیستم مدیریت محتوا انتظار دارید عبارتند از:


راه آسان برای انتشار محتوای جدید: cms قدرتمند باید دارای یک ویرایشگر متن قدرتمند و در عین حال ساده باشد که انتشار محتوای جدید را آسان کند.

قابلیت‌های طبقه‌بندی محتوا: سیستم‌های مدیریت محتوا باید بتوانند محتوا را دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کنند تا به راحتی سازماندهی شود.

قابلیت های ویرایش صفحه: علاوه بر انتشار محتوا، باید انواع مختلفی از صفحات را برای وب سایت خود ایجاد کنید. سیستم های مدیریت محتوا باید ابزارهای مورد نیاز خود را برای این کار فراهم کنند.ویژگی سفارشی سازی: این ویژگی به این معنی است که به راحتی می توانید ویژگی های سفارشی را به وب سایت خود اضافه کنید.

انجمن های قدرتمند: با انجمن های قوی و پشتیبانی از cms، در هنگام بروز مشکلات تنها نخواهید بود. همچنین از آخرین به روز رسانی ها و مسائل امنیتی آن سیستم آگاه باشید.


بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ !!

1-وردپرس

معرفی وردپرس

وردپرس که در حال حاضر سهم زیادی از بازار وب دارد و عملکرد بسیار بهتری از رقبای خود دارد، در ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود. اما امروزه با توسعه وردپرس امکانات زیادی اضافه شده و روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. وردپرس در حال حاضر محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است.


بیش از 32 درصد از وب سایت ها وردپرس هستند و سایت های اصلی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و CNN از وردپرس استفاده می کنند. متن باز بودن، پنل مدیریت کاربر پسند و رعایت قوانین سئو یکی از مهم ترین مزایای وردپرس است. و با تعداد زیادی قالب و افزونه رایگان، شما آزادی کامل برای اضافه کردن بسیاری از ویژگی ها به وب سایت خود دارید.

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که می توانید انواع مختلفی از وب سایت ها مانند وبلاگ، فروشگاه، کسب و کار، اخبار و موارد دیگر را راه اندازی کنید.


توابع اصلی:

رایگان و متن باز

سهولت در انتشار و ویرایش مطالب

ویرایشگر قدرتمند مدیریت محتوا

توسعه آسان با کمک افزونه ها و تم ها

یک رابطه قوی و پر جنب و جوش داشته باشید

آموزش ویدئویی و پروژه محور وردپرس



۲-جوملا

جوملا! معرفی!

جوملا قطعا یکی از کاراکترهایی است که وقتی مردم به دنبال cms مناسب هستند با آن مواجه می شوند. جوملا! یک سیستم بسیار انعطاف پذیر است.به عنوان مثال، جوملا برای مدیریت پست های سفارشی عالی است.

این پلتفرم گزینه های زیادی برای مدیریت کاربران ارائه می دهد. مثلا جوملا! همچنین می تواند حساب ها را از حساب های گوگل استخراج کند. بنابراین، جوملا! یکی از کاربردهای آن استفاده از سایت های مبتنی بر عضویت است.

جوملا! یکی دیگر از ویژگی های آن امکان ایجاد سایت های چند زبانه است. این بدان معناست که برای افزودن زبان به سایت خود نیازی به استفاده از پلاگین ندارید. جوملا! همچنین می توانید از چندین قالب و تم برای محتوای مختلف به طور همزمان استفاده کنید.

بالاخره جوملا! تنها نکته منفی این است که پنل مدیریت کاربر پسند نیست.

 


توابع اصلی:

پشتیبانی عالی از پست های سفارشی مختلف

مدیریت کاربر پیشرفته

پشتیبانی از سایت های چند زبانه

از استفاده از الگوهای منحصر به فرد برای هر نوع صفحه پشتیبانی می کند

جوملا! در نگاه اول عالی به نظر می رسد، اما برای افرادی که تازه وارد طراحی وب شده اند توصیه نمی شود.



۳-دروپال

معرفی دروپال

وردپرس و جوملا سهم بازار زیادی دارند، اما دروپال از این سهم بی بهره نیست و همواره مورد توجه بسیاری از علاقه مندان بوده است. در واقع، دروپال یک سیستم مدیریت محتوا از بسیاری جهات شبیه جوملا است. به عنوان مثال، دروپال یک سیستم بسیار انعطاف پذیر برای کار با انواع پست های سفارشی ارائه می دهد. همچنین کنترل بالایی بر کاربران و مجوزهای آنها به شما می دهد و ایجاد سایت های چند زبانه را آسان می کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توان به دروپال نسبت داد، سیستم طبقه بندی قوی تر و امنیت بسیار بالا است.یکی دیگر از مزایای دروپال این است که پشتیبان گیری آنلاین و انجمن های فعال برای رفع مشکلات احتمالی دارد.


توابع اصلی:

سیستم مدیریت پست سفارشی

تنظیمات مجوز کاربر

پشتیبانی از سایت های چند زبانه

سیستم طبقه بندی دقیق

امنیت بالا

از نقاط ضعف دروپال می توان به پیچیدگی فرآیند تولید قالب و تعداد کم قالب های آزاد اشاره کرد.



4-مجنتو

معرفی مجنتو

Magento یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوای متن باز با معماری پلاگین است. این ویژگی تجارت الکترونیک به شما این امکان را می دهد که کد خود را مطابق میل خود تغییر دهید یا ویژگی هایی را که دوست دارید اضافه کنید. مهمترین برنامه مجنتو ساخت فروشگاه آنلاین است. فروشگاه های بزرگی مانند نوکیا، اسکایپ، آدیداس، نایک و سامسونگ در حال حاضر از مجنتو استفاده می کنند.

Magento Store Builder در سال 2008 عرضه شد و بیش از 200000 فروشگاه فعال دارد. همچنین دو نسخه منتشر شده است. یکی منبع باز است و دیگری برای فعال سازی نیاز به مجوز شرکت دارد و رایگان نیست.

 


توابع اصلی:

امکان ساخت فروشگاه اینترنتی

یک قالب رایگان وجود دارد

سئوی مناسب

از معایب آن می توان به سهولت استفاده از پنل و عدم وجود نسخه حرفه ای رایگان اشاره کرد. علاوه بر این، خدمات پشتیبانی رسمی در نسخه رایگان موجود نیست.



5-بلاگر

معرفی بلاگر

بلاگر همچنین یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که به شما امکان انتشار و ساخت وبلاگ های میزبانی شده توسط گوگل را می دهد. استفاده از بلاگر به دانش زیادی نیاز ندارد و کار با آن بسیار آسان است. این cms توسط گوگل ساخته شده است، بنابراین از نظر سازگاری با موتورهای جستجو و سئو کیفیت بالایی دارد.توابع اصلی:

راه اندازی بسیار آسان

دامنه و هاست رایگان

امکان ادغام با سایر ابزارهای گوگل مانند گوگل آنالیتیکس

با این حال، استفاده از بلاگر فقط برای ایجاد وبلاگ است و اگر نوع دیگری از سایت را در ذهن دارید، بلاگر برای شما مناسب نیست. به دلیل انعطاف ناپذیری و عملکرد محدود این cms، افراد کمتری به این پلتفرم دسترسی دارند.


در این مقاله سعی کردم پنج سیستم مدیریت محتوا را به طور کامل بررسی کنم. کمک به شما برای انتخاب پلتفرم مناسب این است که بدانید چگونه از این سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید و نوع سایت را شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است، هرگز بلاگر یا دروپال را فراموش نکنید.


click here

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد