مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

روشهای جلوگیری از افتادگی سینه در زنان

سینه عضوی از چربی، بافت همبند و غدد تولیدکننده شیر است که وظیفه اصلی آن شیر دادن به نوزادان است. از آنجایی که سینه اندام عضلانی نیست، برای داشتن سینه های زیبا نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. یکی از آرمان های هر زنی در زندگی داشتن سینه های خوش فرم و متناسب است. اما دستیابی و حفظ این خواسته همیشه آسان نیست. زیرا افتادگی سینه ها به طور طبیعی با افزایش سن (معمولا بعد از 40 سالگی) و کاهش انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی سینه اتفاق می افتد. اما افزایش سن تنها دلیل این امر نیست و عواملی مانند بارداری، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، سرطان سینه، مشکلات تنفسی، سل، ورزش شدید، پوشیدن سوتین اشتباه، سیگار کشیدن، مصرف الکل، مصرف نوشابه های گازدار، تغذیه نامناسب. ، یائسگی و غیره مواردی هستند که خاصیت ارتجاعی کلاژن (بافت همبند زیر پوست) را کاهش داده و منجر به افتادگی سینه ها می شوند.

نکته: به خاطر داشته باشید که افتادگی سینه ها نتیجه شیردهی نیست، بلکه علت واقعی افزایش وزن در دوران بارداری است که منجر به کشیدگی رباط های این اندام بدن می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید در مدیریت وزن خود در دوران بارداری طبق توصیه های پزشک خود دقت کنید.

راه های درمان افتادگی سینه

اگرچه داروهای بدون نسخه مانند کرم ها و لوسیون ها وجود دارد، اما راه های طبیعی برای درمان این بیماری وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. به خاطر داشته باشید که افتادگی سینه به طور کامل قابل پیشگیری یا درمان نیست، اما موارد زیر ممکن است مفید باشد:


ورزش: ورزش هایی مانند پرس سینه با دمبل و هالتر، کشش قفسه سینه، پوش آپ، میله های موازی و شنای سوئدی، ورزش های ساده و در دسترسی هستند که به زنانی که سینه های آویزان دارند کمک می کنند تا سینه های خود را به حالت خوب برگردانند.انجام این تمرینات و روتین ها بافت سینه و ماهیچه های سینه شما را هدف قرار می دهد و با افزایش قدرت سینه ها به تقویت آنها کمک می کند.

آموزش فشار به بالا:

از آنجایی که اکثر خانم ها به دلیل ضعف جسمانی انجام حرکات فشاری برایشان مشکل است، ما به شما نحوه انجام فشار با دیوار را آموزش می دهیم. برای انجام این کار، رو به دیوار یک قدم دورتر از آن بایستید. حالا بازوهای خود را به سمت جلو و افقی به سمت دیوار دراز کنید و با کف دست به دیوار تکیه دهید. به آرامی دست خود را از آرنج خم کنید و صورت خود را مماس به دیوار بیاورید و به حالت اولیه بازگردید. این تمرین را حداقل 30 بار در هر شیفت انجام دهید و به مرور زمان تعداد آن را افزایش دهید و قدرت بدنی خود را افزایش دهید.

ماساژ سینه: سینه های خود را هر روز (حداقل به مدت 15 دقیقه) به سمت بالا ماساژ دهید. برای این کار دست های خود را با روغن زیتون، بادام یا کنجد چرب کنید و سینه های خود را به آرامی و یکنواخت ماساژ دهید. ماساژ سینه باعث ایجاد گردش خون بیشتر در این قسمت از بدن و تقویت بافت همبند سینه ها و ماهیچه های سینه می شود و از افتادگی سینه ها جلوگیری می کند و در بهبود فرم آنها موثر است.


نوع دیگری از ماساژ سینه، ماساژ یخ است. برای این کار یک سینی یخ بردارید و به مدت یک دقیقه با حرکات دایره ای روی سینه خود ماساژ دهید. پس از آن سینه های خود را با حوله خشک کنید و سوتین مناسب بپوشید. این کار را در فواصل منظم در طول روز انجام دهید. یخ سرد باعث انقباض بافت سینه می شود و سینه های شما را سفت تر و بلندتر نشان می دهد.

استفاده از ماسک های مخصوص: روش دیگر درمان استفاده از ماسک های مخصوص است.ماسک سینه می تواند به سفت شدن پوست اطراف سینه کمک کند. در این میان ماسک صورت خیار و زرده تخم مرغ یکی از ماسک های موجود است که به راحتی تهیه و استفاده می شود. برای تهیه این ماسک، یک خیار کوچک را در مخلوط کن پوره کنید و یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری خامه یا کره اضافه کنید تا خمیر به دست آید. حالا خمیر حاصل را روی سینه هایتان بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید. خیار خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین است که به درمان افتادگی سینه کمک می کند.

توصیه های دیگر برای پیشگیری و درمان افتادگی سینه ها

اگر می خواهید وزن کم کنید، از رژیم های غذایی سخت برای مدت کوتاهی اجتناب کنید. زیرا این کار باعث می‌شود که سینه‌های شما به‌سرعت افتاده شوند.

شنا کن؛ به خصوص شنای کرال سینه در سفت کردن سینه ها بسیار موثر است.

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، به خصوص هنگام حمام آفتاب، کلاژن بدن شما را از بین می برد و پوست و در نتیجه سینه های شما را شل می کند.

هرگز سریع راه نروید و بدون تکیه گاه بدوید یا به جلو خم نشوید.

در طول روز به طور منظم آب بنوشید تا هرگز احساس تشنگی نکنید. زیرا نوشیدن آب تمام پوست بدن شما را سفت و شاداب نگه می دارد.

به طور کلی برای حفظ سلامت خود از سیگار کشیدن خودداری کنید. اما جالب است بدانید پروتئینی به نام الاستین در پوست انسان وجود دارد که وظیفه حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را بر عهده دارد. سیگار باعث تجزیه و کاهش سطح این پروتئین در پوست بدن می شود و در نتیجه خاصیت ارتجاعی بدن را از بین می برد.راه رفتن صحیح و نحوه صحیح راه رفتن را یاد بگیرید.

استفاده از سوتین مناسب علاوه بر بهبود وضعیت سینه ها، عاملی موثر در جلوگیری از افتادگی سینه ها می باشد. در صورت لزوم، برای محافظت بهتر از سینه از سوتین لیفت استفاده کنید. هنگام ورزش حتما از سوتین ورزشی استفاده کنید.

نکته: هنگام خواب حتما سوتین را باز کنید، سینه ها به هوای تازه نیاز دارند و همچنین باید به حالت اولیه خود برگردند.

رژیم غذایی خود را بهبود بخشید؛ غذاهای سالمی بخورید که حاوی مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، ویتامین ها، کلسیم، مواد معدنی و کربوهیدرات ها هستند.

https://jamehirani.ir/fa/2022041036624/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد