مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

چند ترفند برای نظم دادن به کمد لباس خود در کمترین زمان

با یادگیری چند ترفند برای نظم دادن به کمد لباس خود در کمترین زمان، می توانید یک کمدی شیک و کاربردی برای لباس های خود داشته باشید. اگر می خواهید با 5 ترفند کاربردی برای نظم بخشیدن به کمد لباس خود آشنا شوید، حتما این مقاله را بخوانید.

1. با لباس های کهنه و بی مصرف خداحافظی کنید

یکی از بزرگترین دلایل شلوغی کمد، تجمع لباس های کهنه در کشوها و قفسه های کمد است. قبل از هر کاری، ابتدا لباس های قدیمی را که دیگر به شما سرویس نمی دهند، از بقیه لباس های کمدتان جدا کنید. برای حفظ محیط زیست پیشنهاد می کنیم از دور ریختن لباس های کهنه و غیرقابل استفاده خودداری کنید و نقش موثری در محیط زیست داشته باشید و با ایده های جذابی مانند تعویض لباس یا اهدای آن به افراد نیازمند، مد پایدار را دنبال کنید.

پس از جدا کردن لباس‌های قدیمی خود از لباس‌های دیگر، کمد خود را با دقت تمیز کنید و با خرید لوازم جانبی کاربردی مانند کمد دیواری و رخت آویز، آماده استفاده از ترفندهای جالب برای مرتب کردن کمد شوید.

2. طبقه بندی داخل کمد، ایده های کاربردی برای تعمیر کمد.

مرتب سازی یکی از روش هایی است که از گذشته تا به امروز برای نظم دادن به کمد استفاده می شود. استفاده از جعبه و کیسه های پارچه ای به عنوان طبقه بندی کمد در گذشته بسیار رایج بوده است. این روزها اکثر کمدها و کمدهای دیواری یک طبقه بندی واحد برای انواع لباس دارند. اگر کمد لباس شما نیز به خوبی طبقه بندی نشده است، به شما پیشنهاد می کنیم با ایده های خلاقانه و استفاده از ابزار کاربردی مانند قفسه های کمد، کمد لباس خود را به خوبی طبقه بندی کنید. برای استفاده از تمام بخش های کابینت، مرتب سازی را از بالای کابینت شروع کنید.3. کمد لباس را بر اساس لباس ها با توجه به فصل و کاربرد لباس مرتب کنید.

هر فصلی نیاز به لباس‌های متفاوتی دارد که دما و آب و هوای خاص خود را دارد. بهار با طبیعت متنوع و سرزنده اش، بارانی، لباس های دیدنی عید، کفش های بهاری و مانتوهای سبک را برای روزهای گرم بهاری می طلبد. در حالی که درصد بسیار کمی از لباس های بهاری را می توان در زمستان پوشید. در نتیجه با دسته بندی و تفکیک لباس های هر فصل در کمد می توان به راحتی از کمد استفاده کرد و نیاز به تعویض و جابجایی لباس در کمد را به حداقل رساند. اگر کمد شما فقط یک در بزرگ برای باز و بسته شدن دارد، می توانید با استفاده از چند تکه چوب بزرگ و خرید ریل کمد دیواری، یک در کشویی کوچک برای جداسازی لباس های خود برای فصول مختلف بسازید. این ترفند به شما این امکان را می‌دهد تا به تعداد لباس‌های فصول مختلف با کاربری‌های متنوع پی ببرید و برای رفع کاستی‌های لباس خود اقدام کنید.


4. استفاده از تقسیم کننده ها و ابزارهای کاربردی مهم ترین ترفند برای نظم بخشیدن به کمد لباس شماست

در بسیاری از مواقع انواع مختلف لباس، پتو و ملحفه را در یک کمد قرار می دهیم و این تنوع باعث به هم ریختگی و سردرگمی ما می شود. برای انجام این کار، تقسیم‌کننده‌ها ابزار بسیار خوبی هستند که نه تنها به ما کمک می‌کنند کمد لباس‌هایمان را جمع کنیم، بلکه به ما اجازه می‌دهند فضای اختصاص داده شده به لباس‌ها یا ملحفه‌هایمان را به دلخواه کم یا زیاد کنیم.


با تقسیم‌کننده‌های کاربردی، نه تنها کمد لباس‌های منظم‌تری خواهیم داشت، بلکه بدون نیاز به تعویض یا جابجایی لباس‌های دیگر برای استفاده از یک نوع لباس، لباس‌های مورد نظرتان را در کمترین زمان پیدا خواهید کرد. بعد از شستن لباس ها با کمک تقسیم کننده ها می توانید در کمترین زمان ممکن لباس ها را مطابق با کاربرد و رنگ دلخواه بچینید.از دیوایدرها علاوه بر کابینت برای کابینت و کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

5. لباس های مختلف را به درستی تا کنید و نظم را به کمد لباس بازگردانید

هنگام بستن چمدان های خود برای سفر قطعا با چالش مواجه خواهید شد. و این است که تا کردن لباس ها تاثیر زیادی در استفاده خوب از فضای چمدان و کمد دارد. علاوه بر تاثیر بسیار مثبتی که لباس های تاشو در استفاده خوب از فضای کمد می گذارد، کمد را بسیار بیشتر از قبل مرتب می کند. پیشنهاد می کنیم لباس های سبک مانند تی شرت، تاپ و شلوارک را تا حد امکان جمع و جور کنید. برای مونتاژ کامل تی شرت و پیراهن، آستین ها را به سمت داخل تا کرده و با چند تکه کوچک در یک کمد یا کشوی کوچک قرار دهید.


تاپ‌ها، شورت‌ها و لباس‌های راحتی را در یک مربع کوچک تا کنید تا کمترین فضای کشو را اشغال کنید. برای تا زدن شلوار از وسط به صورت متقارن تا کنید سپس درز شلوار را به وسط بیاورید و در آخر شلوار را از وسط تا کنید تا درز پنهان شود. در حالی که شلوار خود را تا می کنید از دستان خود برای صاف کردن آن استفاده کنید. در نهایت، شلوار شما باید مانند یک مربع، آماده برای قرار گرفتن در کمد باشد. پیشنهاد می کنیم تا حد امکان شلوار یا مانتو را روی بند رخت آویزان کنید تا فضای کمتری از کمد اشغال شود.

https://www.iranfunmag.com/چیدمان-و-مرتب-سازی-کمد-دیواری-و-کشو-شورت/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد