مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

مجله خانه و خانواده - نکات کاربردی در خانه داری

در این وبلاگ مطالب مربوط به نکات و تکنیک های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، آشپزخانه و همچین شیوه و سبک زندگی مطلب گذاشته می شود

انواع چاپ سه بعدی و روند آن

روش های مختلفی برای چاپ سه بعدی وجود دارد ، اما تفاوت در نحوه ترکیب لایه ها است. در بعضی از روش ها از لیزر برای اتصال لایه ها استفاده می شود ، در حالی که برخی دیگر از مواد ذوب شده نرم برای اتصال لایه ها استفاده می کنند. در زیر این روش ها و فرآیندها و ویژگی های آنها شرح داده شده است.

چاپگرهای سه بعدی که از این فناوری استفاده می کنند ، دارای ظروفی هستند که حاوی رزین فتوپلیمر هستند و با اشعه ماورا UV بنفش برای ایجاد اجسام عمل می کنند.

  استریولیتوگرافی (SLA)  متداول ترین روش دانلود مدل سه بعدی ایرانی در این فرایندها ، استریولیتوگرافی است. در این روش از یک بشکه رزین فتوپلیمر و یک لیزر ماوراio بنفش برای ایجاد یک لایه جسم استفاده می شود. برای هر لایه ، پرتوی لیزر بخشی از الگوی سطح رزین مایع را تشکیل می دهد. هنگامی که در معرض نور لیزر UV قرار می گیریم ، یک لایه جدید به لایه زیرین متصل می شود.

پردازش نور دیجیتال (DLP)

پردازش نور دیجیتال یک روش چاپی است که از پلیمرهای حساس به نور و پلیمرهای حساس به نور استفاده می کند. این روش بسیار شبیه به استریولیتوگرافی است ، تفاوت اصلی در منبع نور است. DLP از یک منبع نور سنتی استفاده می کند.

تولید رابط مایع (CLIP)

جدیدترین و سریعترین فرآیند ، به نام ساخت رابط مایع پیوسته ، توسط شرکتی به نام Carbon اختراع شده است. در این روش ، رزین بدون سرب مایع می شود و هر لایه به لایه زیرین متصل می شود.

پرتاب مواد با چاپگر سه بعدی

ما فناوری خفاش را معرفی کرده ایم ، اما اکنون به سراغ فناوری دیگری می رویم به نام پرتاب مواد. به این ترتیب ، چاپگر مانند چاپگر جوهر افشان عمل می کند ، مواد را به صورت قطره از بین می برد و شکل دلخواه را ایجاد می کند.

تزریق اتصال دهنده با چاپگر سه بعدی

این روش دو مرحله دارد: پودر و مایع. ذرات پودر روی بستر مایع پخش شده و ظرف را پر می کنند. لایه برش خورده از این بستر ساخته شده است که مخلوطی از مایع و پودر است و فاز مایع این لایه ها را به هم متصل می کند. پس از چاپ ، پودر باقیمانده جدا شده ، شسته شده و برای چاپ مدل بعدی استفاده می شود.

اکستروژن مواد

مهمترین و پرکاربردترین روش برای این نوع فرآیند ، تکنیک مدل سازی رسوب است که به اختصار FDM نامیده می شود.

مدل سازی رسوب (FDM)

این فناوری از مواد پلاستیکی یا فلزی استفاده می کند. این موارد در اثر گرمای تولید شده توسط دستگاه نرم و از نوک نازل خارج شده و به سرعت خنک و سفت می شوند. نازل توسط نرم افزار مبتنی بر مدلی که به چاپگر داده می شود ، لایه مورد نظر را ایجاد می کند و در نهایت یک فرم کلی ایجاد می کند ، کنترل می شود.

ساخته شده با رشته مذاب (FFF)

مکانیسم این فناوری همانطور که از نام آن پیداست با ذوب شدن و تشکیل رشته های ماده اولیه کار می کند.

همجوشی بستر پودری

در این فرایند ، لایه زیرین با ذرات پودر پلاستیک یا سرامیک و غیره پوشانده می شود و یک لایه با لیزر تشکیل می شود تا مدل نهایی ارائه شود.

ساخت لیزر انتخابی (SLS)

در این روش ظروف پر از پودر وجود دارد که به عنوان بستر در نظر گرفته می شوند. لیزر متناسب با شکل لایه هایی که به دستگاه می دهید ، لایه هایی ایجاد می کند و پس از ایجاد هر لایه ، ضخامت پودر بستر کاهش می یابد و همین روند تا زمان چاپ ادامه می یابد.

ساخت مستقیم لیزر مواد (DMLS)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد